Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 22 oktober 2014

Publicerad 2014-10-22 19:58:16 i Träning,

Morgonjogg i mörker och regn och lunchlöpning med sällskap
 

Göteborg, Blöteborg. Just nu gör stan skäl för sitt smeknamn. Det är blött sedan några dagar tillbaka och skulle det råka bli lite för torrt kan man alltid räkna med att luften är fuktig. Under morgonjoggen idag duggregnade det. Eller så var det bara väldigt fuktigt. Små, små droppar som inte ens är droppar. Man blir bara blöt av att gå ut. Jag tog min vanliga väg till jobbet. 5,25 kilometer på typ 29 minuter. Lagom jobbigt. Sprang med lilla vätskeryggsäcken, utan vätskepåsen i. Istället låg där matlåda och mellisbox. Tidigare hade jag tänkt ”äh, jag köper frukost och lunch när jag kommer fram så slipper jag ryggsäck eftersom alla ombyten och sånt redan är på jobbet sen igår”. Men inte nu. Det är skärpning som gäller. Så ryggsäcken fick åka på och matlådorna med. Och så ut i mörkret med mig!

 Quasimodo?

Vägrar att erkänna en känning på baksidan av vänsterknäet. Ironiskt nog gör det ont när jag böjer benet i vissa lägen men inte när jag sträcker benet eller när jag springer. Eventuellt är det ett blåmärke. Jag ska vila imorgon…

På lunchen hade jag sällskap! Detta på grund av att jag hade planer för kvällen som ironiskt nog blev inställda precis innan lunch... Egentligen borde jag tagit ett backintervallpass men ibland är det sociala livet viktigt (och intervallpasset jobbigt). Så jag prioriterade halvsnabbdistans med sällskap. För så blir det med det här sällskapet. Hans lugna tempo är mitt max. Tack för draghjälpen! Det blev ett pass på 6,5 kilometer på 36 minuter.

 Smutsiga skor! Trädgårdsföreningen är lerig...

Och ja, eftersom kvällens planer blev inställda ska jag passa på att planera mat för resten av veckan, kanske handla hem och laga lite extra. Planering. Planering, planering och planering är det som gäller från och med nu... Det går för att jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela