Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 28 juni 2012

Publicerad 2012-06-28 08:42:00 i Träning,

God morgon!
 
Efter en "sovmorgon" till tjugo i sex istället för kvart över fem, har jag kört ett pass med kettlebells och TRX. TRX är såna här band man fäster i taket, för den som inte vet. Kolla upp, det är kul!

Jag körde enligt ett pass jag skapat i appen Virtual Trainer. Jag rekommenderar appen, verkligen. Men passet jag skapat var lite för lätt ändå. Jag orkade mer än programmet. Det vill säga - gör om, gör rätt. Lägg på vikt, öka reps eller gör något annat för att det ska vara jobbigt.
Programmet tog cirka 30 minuter och efter att jag stängt av fick jag lust att göra situps på bänk med raka ben, och tåhävningar i tre minuter (fast jag bara klarade två). Allt som allt kanske 40 minuters styrketräning.
Pulsen snittade på 73 % av maxpuls och maxade på 86 %.
 
Fick ont i vänster baksida av knäet, och nu efteråt gör det ont i höger knä på insidan. Så typiskt! Kanske måste vila imorgon..?

Träningsdagboken 27 juni 2012

Publicerad 2012-06-27 20:32:00 i Träning,

God kväll!
 
Idag blev det ännu en joggingtur, denna gången i Es hoods och i hans sällskap.
När jag och E springer tillsammans har vi (jag vill skylla på honom) en tendens att gå ut lite långsamt och sen öka. Såhär såg det ut idag;
 
 
Som ni kan se går det bara fortare och fortare, och snittar på 5:53 min/km. Jag gav upp efter fyra kilometer. Han tog ett extravarv och landade på sex kilometer. Jag hade en snittpuls på 89 % men det räckte gott och väl. Det var faktiskt riktigt tungt. Jag tänkte träna imorgon också, därav gav jag upp efter fyra. Att vara ute i nästan 25 minuter fick räcka.
 
Nu ska jag göra hushållsarbete innan jag går och lägger mig. Over & out!

Träningsdagboken 26 juni 2012

Publicerad 2012-06-26 12:53:00 i Träning,

God dag.
Ska försöka få ner ett blogginlägg också, innan luchrasten är över.
 
Idag har jag joggat på min lunch. Perfekta omständigheter är strålande sol, 18 plusgrader och lagom med vind. Jag stängde av rapporteringen i appen för att jag skulle fokusera på att springa långsamt och utan press. Ironiskt. När jag försöker springa fort och vill pressa min tid så hamnar jag på 6:08 min/km i snittid. När jag stänger av rapporteringen och ska ta det lugnt hamnar snittiden på 5:41 min/km. Något är snett i Rotterdam. Hur kommer sig detta?!
Snittpulsen låg, precis som vid 6:08-tempo, på 92 % av maxpuls och jag var ute i 23 minuter.
 
Imorse åt jag ägg- och bejkon-frukost. Jag åt vid halv åtta, sprang vid kvart över elva. Kan detta ha med saken att göra? Kan vädret ha med saken att göra? Kan min extrema träningsvärk, som började värka i vänster baksida lår redan efter en och en halv kilometer ha med saken att göra? Efter tre kilometer gjorde det riktigt ont och jag pinade mig den sista kilometern tillbaka till gymmet. Nu gör det också riktigt ont. Inte ok!
 
 På vägen från gymmet, där jag byter om och duschar om jag ska springa i stan, gick jag förbi Eko store. Jag köpte mig en favoritjuice - kokos, och provar en ny läsk. Naturfrisk menta. En läsk på äppeljuice som smakar mint. Jag kan inte bestämma mig för om det är gott eller bara konstigt...

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela