Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Nyttig äppelpaj!

Publicerad 2012-04-29 17:34:00 i Mat,

Halloj!
Efter en dag på Göteborgs Konstmuseum tänker jag dela med mig av ett recept.
Jag har exprimenterat lite och hittat ett relativt nyttigt sätt att göra äppelpaj på. I alla fall utan smör.

Till två små pajformar behövs 1-2 äpplen, en äggvita, fiberhavregryn, krossade linfrön, linfrön, krossade hasselnötter, kanel och farinsocker. Lite av varje (men mest av havregrynen och minst av sockret) tills det blir en smuldeg. Skär äpplen i bitar och lägg i botten, ha på massor med kanel och smula sen över "degen". Grädda den i ca 200 grader tills det luktar och ser färdigt ut. Servera tillsammans med Kesella Vanilj. Det blir rätt många kalorier ändå i en paj, men allt utom sockret är "goda" kalorier, så det går att göra utan att vara alltför hård mot sig själv.
Ungefär såhär ser det ut. Det ser lite ut med en liten pajform, men jag lovar att det räcker.



Nu ska jag gå och diska omgång nummer två, sen hänga tvätt och sen får vi se.

Träningsdagboken 12 april 2012

Publicerad 2012-04-13 08:06:00 i Träning,

God morgon!
Efter en natt av sjukt dålig sömn med mardrömmar fulla av rädsla och sorg som hängde kvar ett bra tag vaknar jag med huvudvärk. Score?
Var på jobbet redan för en halvtimme sedan, och nu är det dags för stora koppen kaffe och fylld vattenflaska som ska tömmas. Sedan ska huvudvärken vara borta (för att jag sagt det och jag tänker dessutom inte ha feber) och jag ska räkna massor av pengar och rapportera. Det är roligt, men inte när man är huvudvärk-och-feber-trött. Så jag passar på att rapportera om gårdagen!

Igår gled jag förbi klubben på vägen hem. Att gymma är verkligen bland det tråkigaste som finns och att göra det med träningsvärk är inte mycket bättre.
Magövning liggande på en bänk och fälla och lyfta benen - aj.
Dips - aj.
Bröstövningar med hantlar liggande på bänk - aj.
Lyfta hantlar med axelmusklerna (typ rycka på axlarna fast med hantlar i händerna) - inte så himla aj, men jädrans vad svag jag är. Samma sak när jag skulle lyfta hantlar över skallen på mig själv och träna axlarna. Suck. Jag hatar att vara svag! Att träna med träningsvärk gör ju inte direkt att man blir starkare heller.
Det blev bara en halvtimme. Klockan gick väldigt sakta...

Nej, om jag skulle jobba kanske...?

Träningsdagboken 10 april 2012

Publicerad 2012-04-11 09:10:00 i Träning,

Ja, igår gymmade jag. Massor, massor, massor av sit-ups (300 stycken) och omvänd Planka. Dvs hålla ben och överkropp över marken. Först en minut, sedan två.
Massor, massor av Dips. Massor av andra överkropp och armövningar.
Var där i ungefär en timme. Tittade dessutom på "min" grupp - nybörjargruppen när de körde sin uppvärmning och OJ - vad jag saknar det! Hopprep, burpies... Åh...
Som sagt - det är lite som att bli dumpad. Så mycket kärlek, men så mycket smärta och sorg att sitta där och kolla på...

Och promenad till och från ställen. Med trasigt gips. Så nu - ont i vristen igen. Två gånger har det "ploppat" till ordentligt. Tror att det är skitdåligt.

Nu måste jag Verkligen jobba.

Over & Out!

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela