Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 30 maj 2012

Publicerad 2012-05-30 08:16:00 i Träning,

Ännu en god morgon!

Imorse ringde väckarklockan och det enda som skulle kunnat hindra mig från morgonens spinningpass på gymmet var E och hur mysigt det var att ligga och gosa. Men han skulle också upp - fast till jobbet direkt. Så vi gick upp och åt lite frukost, i mitt fall en banan.
Sen åkte jag iväg och drog ett 45-minuterspass på sinningcykeln. Jag snittade på 87% puls inklusive uppvärmning och maxade på 95%. Galet skönt var det i alla fall! Det där med att känna svetten rinna och skvätta överallt är härligt!

Sedan ner och ta en skopa proteinpulver med vatten och en banan. Sen duscha. Sen en banan till på väg till jobbet. Om det som möter er om ett par veckor är en banan så bli inte förvånade...

Nu måste jag hårdjobba, och om ett par timmar ska jag till sjukgymnasten. Är från och med imorgon ledig i tolv dagar! Joggingskorna åker självklart med upp till Stockholm.
Over & out!

Träningsdagboken 29 maj 2012

Publicerad 2012-05-29 08:36:00 i Träning,

God morgon!

En sådan underbar dag!

Igårkväll var en urusel kväll. Jag hade ont i hela kroppen, frös och saknade E så att jag nästan ville gråta. Kanske hade jag redan då behövt träna eftersom det summerades ihop till en klump med ångest i kroppen. Till slut lyckades jag ändå somna.

Imorse gick jag upp vid fyra för att stänga mitt fönster. De regnade in.
Sedan gick jag upp igen vid 5:30 för att klä på mig och ta min packade väska till gymmet och spinningcykeln. Det var grått. Det var kallt. Men jag tvekade inte en sekund. Tre skedar yoghurt med kylen öppen och termosmugg med kaffe på bussen. Sedan var jag där. Hängde på låset igen.
It feels so good to be back!

Jag började med att prova lite rodd men det gillade inte min fotled alls. När jag insåg att jag tappade tekniken la jag av och satte mig på cykeln istället. I takterna till min spring-lista i Spotify fick jag improvisera mitt eget spinningprogram. Superkul! I fyrtio minuter satt jag där och svettades som ett as, verkligen. Inklusive rodden låg min slittpuls på 87% men jag maxade på 96%. (I roddmaskinen hade jag ca 70-77%) Min ljusblåa tröja var mer mörkblå och blöt än ljusblå och torr när jag klev av. Jag lyckades nästan strecha även höger vadmuskel. Kan det vara så att jag blivit rörligare ändå? Det känns nästan så...

Imorgon bär det av till sjukgymnasten och så väntar även en galet hektisk dag. Nu - resten av frukosten! Grekisk yoghurt, jordgubbar, blåbär, banan, hasselnötter och cashewnötter. Inte illa alls.
#minkroppärmitttempel

Mattips; Blomkålsomelett med kikärtsbiffar

Publicerad 2012-05-26 14:56:00 i Mat,

Efter min träningsrunda var det dags för mat. Som vanligt efter träning vill jag äta något bra.
Blomkål är ingen favorit. Jag vet inte heller hur jag ska använda det, förutom kokt - som den är. Men jag provade att göra blomkålsomelett!

Jag började med att ta ner blomkålen till småbitar. Jag stekte den i vatten också, mot slutet tillsammans med lök. Sedan hade jag på tre hoprörda ägg och röd paprika. Sen fick det stå sig på medelvärme tills det var klart.

Kikärtsbiffarna
gjorde jag såhär;
Jag mixade en gul lök så att den blev som en smet. I den smeten hade jag sedan sambal olek och pressade i en stor vitlöksklyfta. Sedan mixade jag kikärtorna för sig. Jag använde två burkar färdigkokta men väl sköljda. Sedan hade jag i två ägg och lite salt och persilja. Sedan rörde jag ner lökröran. Sedan klickade jag ut dem på en plåt med en matsked. In i ugnen på ungefär 200 - 225 grader tills de ser klara ut och är "hårda".

När det är klart ser det ut såhär - och smakar jättegott!

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela