Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 17 oktober 2014

Publicerad 2014-10-17 20:36:27 i Träning,

Jodå. Visst gick benpasset bättre förr. Eller? Jag säger såhär; Det var tungt idag, men det känns som att jag satte ännu mera teknik. Kanske var det tyngre just därför? Inget fusk. Inget slarv. Fullt fokus. Fullt. Jag hade också motivationen i spegeln varje gång jag tittade upp...

 Finisher t-shirt av rang!

Jag har målet med träningen klart för mig. Jag ska i mål på UltraVasan 2015 utan att ha ont. Jag kommer såklart att vara trött men jag vill inte ha ont. Jag ska vara stark och vältränad i de muskelgrupper som ska jobba. Jag ska inte dra på mig förslitningsskador eller överbelastningar någonstans, varken där och då eller på vägen dit. Jag ska orka ha ett bra löpsteg. För att lyckas med det här är det bara att fortsätta styrketräna med de här "tråkiga" och "lätta" övningarna. Det ironiska är att det inte är lätt. Det är jobbigt, men jag använder inte så mycket vikter. Ironiskt! Det är tungt utan vikter men när jag tränade med vikter "kunde" jag lägga på en massa och ändå orka... För att jag fuskade med tekniken. Inte mycket, men det lilla som gör stor skillnad. Svajande knän, sned rygg, lätt vriden höft... Men det går inte att fuska löpsteget och styrkan i 90 kilometer. Det kommer ifatt. Så det är lika bra att börja om från start och vara ärlig med hur det ligger till. Det är klent och tekniken är usel. Men... Det tar sig! Det går framåt. Jag märker skillnad.

Jag började alltså dagen med benpasset innan frukost och avslutade dagen med att leka i hundrastgården (med hunden, såklart) följt av middag. Tog sen överkroppspasset. Skulle även göra stretch och prehabpasset nu på kvällen, men orkar seriöst inte lyfta en fena. Bävar verkligen med fullgod ångest den promenad jag måste ta med hunden om en stund... Jag är trött och börjar redan få träningsvärk i benen. Men imorgon blir det långpass. Jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela