Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 2 november 2014

Publicerad 2014-11-02 13:10:27 i Träning,

Långpassöndag

Jag skulle sprungit igår men återigen blev det inställt på grund av huvudvärk. Det sker alltför ofta just nu. Dumma huvudvärk. Vad är det för fel? Suck... Jag lyckades i alla fall ta mig till hundgården för att låta S springa av sig. Frisk luft är ju också skönt vid huvudvärk. Sen tvättade jag halva kvällen, städade lite lätt och duschade S över hela badrummet. Inte illa för en dag av huvudvärk, huh?

Så idag hade jag inget val. Ut med mig. Vaknade trött och seg trots att jag sovit länge och bra. Men det fanns inga alternativ. Långpass är ett av nyckelpassen i schemat. De ska bli av. Idag var det dessutom varmt. Jag skulle ta ett kort långpass och behövde inte ryggsäcken. Så jag blandade sportdryckspulver och BCAA-pulver i en vattenflaska och tog med den ut. 20 kilometer i underställströja och pannband. Det behövdes inte ens en jacka. Fast blåsigt var det förstås, så lite kallt blev det under de sista minuterna. Jag är ändå förvånad över resultatet. 20 kilometer på 1:49:24. Det konstiga är att det kändes lätt och att pulsen höll sig under 180 i princip hela vägen. Men den känslan och pulsnivån borde jag ligga på 2 timmar. Jag trodde att klockan mätt fel, men rutten ser exakt ut. Herregud. Var kom farten från? Kanske av att jag visste att jag bara skulle ta 20 kilometer? Det blir spännande att se vad som händer nästa vecka då jag springer marathon...

 Hemma igen och nöjd med resultatet

Sen åt jag banan, riskakor och två småbitar av den här "kakan". Herregud-galet god, kaloririk och full av bra energi. Jag skulle haft dem med ut men de fick inte plats i vätskebältet. Sen lite mera mjölk och BCAA. En dusch och sen lunch. Nu ska jag ligga stilla på soffan en bra stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela