Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 9 juli 2014

Publicerad 2014-07-09 18:19:00 i Träning,

Löpning, löpning, löpning och yoga

Ja,det var min onsdag. Morgonpass, lunchpass, eftermiddagspass och yoga efter sista löppasset.

Det är för varmt. Det är en plåga att vistas utomhus, i solen, med kläder på. Det är väldigt jobbigt att springa nu. Morgonpasset gick hyfsat och en fördjupning av morgonens reflektioner finns i inlägget under...
Rent träningsmässigt gick det okej. Det var som sagt jobbigt och jag valde den platta vägen runt Redbergsplatsen, där det även fanns lite skugga.

Jobba, jobba, jobba.

Lunchjogg med sällskap igen. Sista innan han går på semester. Jag bjöd nästan på nakenchock när jag sprang utan linne. Det går ta mig tusan inte att ha linne på när det är 27 grader och molnlöst! Som tur var blåste det i alla fall. Visserligen motvind, men en kan ju inte få allt. Joggen avslutades på Juicekällan, där vi stod och rann en stund innan det var dags att fortsätta dagens åtaganden.

Jobba, jobba, jobba.

Sedan var det dags för löptur nummer tre. Jag har inte varit torr många timmar under den här dagen. Har det inte varit svett har det varit nyduschat. Nu blev det nakenchock! Minishorts och sport-bh. Men vem bryr sig? Det dallrar lite överallt, det är bleka, håriga ben och säkert en massa andra "fel" - men jag orkar inte! Det är fööör varmt för att orka fundera över sånt. Kör bara! På med vaselinet mellan låren och ut med mig.

Varmt var det och dessutom kraftig motvind hela vägen. Hann fundera över om motvinden är bra eller dålig. Om det vore bättre eller sämre utan den. Kom fram till att den antagligen är ganska trevlig ändå. Hjälper till med värmen, alltså. Tror också att jag börjat koppla på röven i löpningen. Den har träningsvärk...

Jag avbokade Bikram Yoga. Jag kan ju inte gå in inomhus i 40 graders värme för att yoga när vi har en stor gräsmatta och det är 28 grader varmt? Näe. Om det ändå ska vara varmt vill jag vara utomhus! Så jag tog en stund på gräsmattan, fortfarande svettig och i mina löparkläder. Osmidig som ett kylskåp och gav kanske en rumpshow till grannarna, i mina minishorts. Men vem bryr sig?

 

Nu har jag precis avnjutit en sjuuukt god sallad. Varför envisas jag så ofta med att äta onyttig hämtmat när det här är snabbt, nyttigt och sjukt gott? Suck på mig...

 Sallad med chèvre och avocado. Vattenmelon med balsamvinäger fick inte plats på tallriken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela