Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 27 juli 2014

Publicerad 2014-07-27 14:34:00 i Träning,

Rygg och tricpes

E, min sambo, har äntligen skaffat kort till mitt gym! Vi träffades genom träning och jag har tjatat på att han ska följa med. Nu har det hänt! Idag tränade vi ihop.

Vi både är ju väldigt praktiskt lagda. Det är inget "snacka skit" och gulligulla. Vi kör vår grej och "ses sen". Lite checkups här och där men inte mer än så. Han blev dock klar lite före mig och ville gå hem och då fick jag faktiskt en liten puss... Vi går dit för att träna - mysa gör vi hemma! Men det var kul att ha någon att spana in och känna lite press från. E är ju både min största beundrare och hårdaste kritiker, samtidigt. Speciell känsla att veta att han kan lura bakom hörnet och kolla om jag fuskar eller inte tar i tillräckligt. Inget feg, alltså!

Det blev ett pass för rygg och triceps och därefter hem för att samtidigt mixa ihop en gaspacho (eller vad det nu heter) och pannkakor. Soppan till eventuell middag och lunch imorgon - pannkakorna till nu. Eller ja, till för en eller två timmar sedan. Jag åt bara så mycket att jag inte kunnat sitta upp förrän nu... Mätt 2.0 som man bara blir av för många pannkakor.

Imorgon blir det gym på morgonen och långpass (20 km) efter jobbet. Så är planen. Ikväll ska jag njuta av åskan och "En man som heter Ove".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela