Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 14 juli 2014

Publicerad 2014-07-14 20:22:00 i Träning,

Bröst, biceps, transportlöpning

Jag rivstartar veckan med att ta två pass på morgonen. Innan jobbet. Ingen semester här, inte!

För att få in två benpass i veckan har jag kastat ut måndagens vila och dragit dit bröst- och bicepsträning. Jag lastade på. Gick dit med tanken att förra veckans ökning räcker. Jag behöver bara hålla i de vikterna. Men de kändes lätta! Och då är det bara att öka. När jag låg där på golvet, körde hantelpress och 12,5 kilo kändes för lätt men nästa steg upp är 15 kilo så kände jag att... "Det orkar jag ju inte. Det är ju jättetungt. 15 kilo. Med en arm?!" Jag provade ändå. Var beredd på att kanske misslyckas. Jag kan ju inte veta om jag inte testar. Men gissa vad? Det gick galant. Det är nästan som att all den här träningen ger resultat...

bild 2
Biffbygge pågår...

Sen tog jag mig hem och fick påminna mig själv om att inte hoppa rakt in i duschen. Istället packade jag en enorm ryggsäck och tog joggingskorna till jobbet. Min transportlöparrygga har aldrig varit fullare!

bild 3
Överfull Osprey!

Den innehöll matlåda (två stycken eftersom en är sallad till maten...), jobbkläder och skor att byta till efter morgonens jogg, kläder och skor till benpass imorgonbitti, jobbkläder till efter benpasset, löparkläder till distanslöpning imorgon efter jobbet. Duschgrejer och handduk finns som tur är redan på jobbet. Phu! Den var inte den lättaste ryggan jag släpat på. Och tro mig - med den här jäkla brännan jag har på axlarna var linne inte något alternativ under ryggan. Jag hade till och med lite ont av sport-bhns band...

Anledningen till att väskan var så överfull och innehöll morgondagens grejer är att jag har varit på Liseberg ikväll. Ville inte släpa dit transportlöparryggan så jag springer in imorgonbitti utan ryggsäck. Alltså måste allt jag behöver imorgon vara med till jobbet idag... Planering 2.0!

Ja, såhär är det den här veckan. Västtrafik bygger om spåren vid oss. Det är Gothia Cup och det brukar bo en hel del lag, och spelas en hel del fotboll, ute vid oss och ännu längre bort. Jag orkar inte med att det knappt går ersättningsbussar eller extravagnar samtidigt som massor av fotbollslag ska åka fram och tillbaka med sin utrustning. Så den här veckan blir det mängdvecka och jag tar massor av pass som transportlöpning. Schemat ser ut såhär, typ;

 Schema för veckan

Men någon yoga ikväll blev det ju inte. Och axel- och magpasset på onsdag morgon kanske blir imorgon kväll, efter löpningen, om E skaffat gymkort - så kan vi köra ihop! Och 6-timmars på lördag kanske blir någon form av ultraintervaller istället. Vi får se... Något av dem bör jag få till i alla fall. Och just det - torsdagens vilodag får byta plats med fredagens träningsplaner. Alltså vila på fredag istället för torsdag. Så att jag hinner ladda lite till lördagens kraftprov.

Det gäller ju att sätta ribban högt, såhär på en pigg måndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela