Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Happy holidays!

Publicerad 2014-12-23 09:17:04 i Träning,

Det är mycket nu. Mycket på jobbet, mycket som ska fixas, mycket träning, mycket vila. I lördags somnade jag på soffan flera gånger och i söndags avslutade jag dagen med migrän efter ett långpass. Mhm. Högt och lågt.

Hur tränar ni runt jul? Har ni nån plan eller blir det som det blir? Jag försöker att köra på som vanligt, men det kommer att bli stressigt. Jag vill hinna umgås så mycket det bara är möjligt med familj och vänner under de dagar jag är i Roslagens famn på snötäckta öar. Och gärna vila också! Men det är väl bara att köra på som när jag jobbar? Gymma tidigt på morgonen, köra familjemys på dagarna och kvällarna och planera, planera, planera för att få till det. Julschemat för min del ser ut såhär:
Idag, 23 december: Benpass på morgonen (det pass jag skulle tagit igår men som jag hoppade över pga huvudvärk...) och överkroppspass på lunchen. Familjemys på kvällen.
Julafon: Vilodag. Bara familjemys hela dagen!
Juldagen: Överkroppspass på morgonen. Traditionsenlig juldagsjogg med familjen. Oklart när eller hur långt det blir. Och familjemys.
Annandagen: Benpass på morgonen och familjemys resten av dagen.
27 december: Årets Sista Långpass. Oklart hur länge jag orkar följa med men lunchen på Max lockar otroligt mycket, så jag gissar på minst 33 kilometer...
28 december: Vilodag. Sista familjemyset och sedan åka tillbaka till Göteborg.

Det svåraste med att fira julen "borta" är att min gymkedja har närmaste gymmet ganska långt bort. Typ en timme med bil. Det går såklart att träna på andra gym men jag blir så arg på de urusla, genomruttna öppettiderna! Hur ställer folk upp på så dålig tillgänglighet? Några timmar per dag, om ens det! Nä, jag får nog åka bil i en timme för att träna, för att inte hela dagen ska gå innan jag får komma in på något gym. Surt, men det är inte mycket att välja på.

I alla fall. Så mycket blogg kommer jag nog inte lägga tid på, faktiskt. Hoppas att ni får fina lediga dagar. Happy holidays!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela