Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 7 augusti 2014

Publicerad 2014-08-07 19:58:27 i Träning,

Legday - Deadlifts and runnin'!
 

Att kliva upp klockan halv fem brukade vara lätt. Idag var det segt. Plötsligt var det liksom mörkt och svalt. Och ni vet att jag klagat på att gymmet inte har luftkonditionering? Jag tänkte att jag äntligen kunde få lite normal temperatur. Men icke. Gymmet har helt klart en värmeanläggning. Fail! Klev in genom dörren och blev svettig direkt. Bastu. Var ensam i gymmet sånär som på tre-fyra flugor som var väldigt närgångna. Speciellt när jag körde enbensböj, sumosquats och satt i benpressen och tog i allt vad jag hade. Lyckades trots de osköna gymflugorna ta 60 kilo i fyra set deadlifts (som förut bara var de sista två seten), öka vikt i benpressen och i enbenssquats. Jag har sagt att jag ska ha fokus på löpning ett tag framöver och minska rejält på gympassen - för att kunna springa mera. Antagligen är det lite för sent, men äh. Det är ju även psykiskt man ska förbereda sig för en ultra. Det här hjälper till med det. Ladda skallen med löpning. All in.

 Squats and pizza built this butt!

Jobba, jobba, jobba.
Fick en oroväckande känsla i benhinnorna under en stund på dagen. Sedan ångest över Garminklockan och posten och att ingen verkade veta hur det skulle hanteras. Det löste sig till slut, efter många timmar av tandgnissel, arga telefonsamtal och ångest. Stress över att kanske inte ha någon klocka på Ultravasan finns kvar. Min nya klocka är inte på gång än..

När allt med Garmin och Posten var som värst ville jag rulla in mig i en matta eller gömma mig under en sten. Men löpning hem från jobbet stod på schemat och om det är någon gång då löpning är nödvändigt så är det när jag är grinig och stressad. Det gick ganska bra. Benhinnorna kändes okej men ryggen är en klenis. Sedan skulle jag iväg så jag åt bara lite vattenmelon innan jag hoppade in i duschen. Först några timmar senare åt vi middag och då var huvudvärken med mig sedan länge. Fail!

Imorgon är det ännu mera löpning planerad. Känner redan av träningsvärken i röven. Det blir en intressant dag! Och vet ni? När jag går hem från jobbet imorgon har jag semester tills efter Ultravasan. Tur, för fokus börjar skifta alltmer dit. Så fort jag får en lugn sekund så är jag i Mora. Mental uppladdning pågår! 16 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela