Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 11 augusti 2014

Publicerad 2014-08-11 16:40:10 i Träning,

Långpass - på en måndag!

 

Igår orkade jag knappt röra på mig. I lördags var jag, som Askungen, hemma precis innan tolvslaget. Sedan i säng och sov tills jag vaknade, vid nio. Hade tänkt ta ett långpass men fötterna var ömma på undersidan och kroppen var otroligt seg. Skallen sa hela tiden "varför?" och "äh, du fixar Vasan ändå, vila lite istället". Jag orkade inte bråka.

Idag är det måndag. Jag har semester. Jag inledde dagen med att snooza i en timme, äta en enorm frukost och glida runt i lägenheten tills jag fick lite tråkigt. Då blandade jag ihop en flaska med sportdryck och BCAA, bytte om och drog iväg. Det hade regnat hela morgonen så skogen i Skatås var helt magisk! Luften var underbar. Tempot var återigen "hålla igång hela dagen", vilket som ni säkert förstår är ett oförutbestämt tempo utifrån dagsform. Jag lyckades nästan hålla det. När jag väl kom upp till Skatås blev jag peppad av skogen och backarna. Öste på nedför och försökte att hålla i uppför. Ja, det blev lite jobbigare än jag tänkt.

 Bra vätskebälte från Enervit

Nu är jag sedan länge hemma igen. Har handlat lite, hämtat skor som tyvärr var för stora och ska skickas tillbaka och sett ett par avsnitt av diverse serier. Chill. Imorgon har jag hela dagen fullbokad av träning, möten och flera möten. Superkul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela