Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Seedningsloppet

Publicerad 2013-03-24 13:04:00 i Träning,

Seedningsloppet till Göteborgsvarvet är avklarat!

 

 

"På åttonde dagen sprang hon". Jag har vilat från förra lördagen till idag, med min onda fot. Jag har vilat mig i form tidigare, och det verkar ha fungerat ännu en gång! Jag kom i mål på 51:30 minuter - målet var 52 minuter! Det känns med andra ord helt okej.

Innan loppet höll jag lite lätt på att frysa ihjäl. Nike-appen hävdar att det var 9+. Nike-appen har dels fel och dels känner de inte hur kallt det blir när det blåser. Dock fanns det stunder på banan när det var riktigt varmt och skönt. Vantarna åkte av efter första varvet, så varmt var det. Den dumma foten gjorde ont i början, men gav sig efter en stund. När jag kom i mål och druckit lite tänkte jag springa (långsamt!) hem till E. Det är cirka fem kilometer. En nerjogg, typ. Men redan vid de första stegen insåg jag att det inte skulle vara bra. Foten gjorde megaont! Jag gav upp. Jag joggade bara till spårvagnen för att inte frysa.

Men imorgon kommer den dagen jag väntat på enda sedan i torsdags. Jag ska köpa nya löparskor! De jag har nu har inte bara varit med mig i 100 mil. De har dessutom varit med mig i två år. Ett år för mycket. På tok för lång tid, så det är hög tid att köpa nya. Och jag är som ett barn innan julafton. Gah - vad jag kommer att vara glad imorgon! Funderar även på kompressionstights... Löplabbet - här kommer jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela