Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 29 maj 2012

Publicerad 2012-05-29 08:36:00 i Träning,

God morgon!

En sådan underbar dag!

Igårkväll var en urusel kväll. Jag hade ont i hela kroppen, frös och saknade E så att jag nästan ville gråta. Kanske hade jag redan då behövt träna eftersom det summerades ihop till en klump med ångest i kroppen. Till slut lyckades jag ändå somna.

Imorse gick jag upp vid fyra för att stänga mitt fönster. De regnade in.
Sedan gick jag upp igen vid 5:30 för att klä på mig och ta min packade väska till gymmet och spinningcykeln. Det var grått. Det var kallt. Men jag tvekade inte en sekund. Tre skedar yoghurt med kylen öppen och termosmugg med kaffe på bussen. Sedan var jag där. Hängde på låset igen.
It feels so good to be back!

Jag började med att prova lite rodd men det gillade inte min fotled alls. När jag insåg att jag tappade tekniken la jag av och satte mig på cykeln istället. I takterna till min spring-lista i Spotify fick jag improvisera mitt eget spinningprogram. Superkul! I fyrtio minuter satt jag där och svettades som ett as, verkligen. Inklusive rodden låg min slittpuls på 87% men jag maxade på 96%. (I roddmaskinen hade jag ca 70-77%) Min ljusblåa tröja var mer mörkblå och blöt än ljusblå och torr när jag klev av. Jag lyckades nästan strecha även höger vadmuskel. Kan det vara så att jag blivit rörligare ändå? Det känns nästan så...

Imorgon bär det av till sjukgymnasten och så väntar även en galet hektisk dag. Nu - resten av frukosten! Grekisk yoghurt, jordgubbar, blåbär, banan, hasselnötter och cashewnötter. Inte illa alls.
#minkroppärmitttempel

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela