Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 12 april 2012

Publicerad 2012-04-13 08:06:00 i Träning,

God morgon!
Efter en natt av sjukt dålig sömn med mardrömmar fulla av rädsla och sorg som hängde kvar ett bra tag vaknar jag med huvudvärk. Score?
Var på jobbet redan för en halvtimme sedan, och nu är det dags för stora koppen kaffe och fylld vattenflaska som ska tömmas. Sedan ska huvudvärken vara borta (för att jag sagt det och jag tänker dessutom inte ha feber) och jag ska räkna massor av pengar och rapportera. Det är roligt, men inte när man är huvudvärk-och-feber-trött. Så jag passar på att rapportera om gårdagen!

Igår gled jag förbi klubben på vägen hem. Att gymma är verkligen bland det tråkigaste som finns och att göra det med träningsvärk är inte mycket bättre.
Magövning liggande på en bänk och fälla och lyfta benen - aj.
Dips - aj.
Bröstövningar med hantlar liggande på bänk - aj.
Lyfta hantlar med axelmusklerna (typ rycka på axlarna fast med hantlar i händerna) - inte så himla aj, men jädrans vad svag jag är. Samma sak när jag skulle lyfta hantlar över skallen på mig själv och träna axlarna. Suck. Jag hatar att vara svag! Att träna med träningsvärk gör ju inte direkt att man blir starkare heller.
Det blev bara en halvtimme. Klockan gick väldigt sakta...

Nej, om jag skulle jobba kanske...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela