Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Nyttig äppelpaj!

Publicerad 2012-04-29 17:34:00 i Mat,

Halloj!
Efter en dag på Göteborgs Konstmuseum tänker jag dela med mig av ett recept.
Jag har exprimenterat lite och hittat ett relativt nyttigt sätt att göra äppelpaj på. I alla fall utan smör.

Till två små pajformar behövs 1-2 äpplen, en äggvita, fiberhavregryn, krossade linfrön, linfrön, krossade hasselnötter, kanel och farinsocker. Lite av varje (men mest av havregrynen och minst av sockret) tills det blir en smuldeg. Skär äpplen i bitar och lägg i botten, ha på massor med kanel och smula sen över "degen". Grädda den i ca 200 grader tills det luktar och ser färdigt ut. Servera tillsammans med Kesella Vanilj. Det blir rätt många kalorier ändå i en paj, men allt utom sockret är "goda" kalorier, så det går att göra utan att vara alltför hård mot sig själv.
Ungefär såhär ser det ut. Det ser lite ut med en liten pajform, men jag lovar att det räcker.



Nu ska jag gå och diska omgång nummer två, sen hänga tvätt och sen får vi se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela