Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Spinning

Publicerad 2015-03-03 19:44:09 i Träning,

 

Igår var jag på mitt första spinningpass på flera år.Det var kul! Det var länge, länge sedan jag kände svetten riktigt droppa från min kropp. När jag springer ute på vintern är jag ju klädd så svetten transporteras bort från kroppen. Och även om jag tar riktigt tunga vikter i gymmet blir jag inte svettig på den nivån. Den här känslan, när svetten droppar och rinner ner för armarna och halsen - det är häftigt! Det får en massa saker ur systemet. Stress. Irritation. Tankar. Det är samma känsla som du får när du kör intervaller. Men det här är inomhus. Naturligtvis kan jag köra intervaller på ett löpband ... Men det gör jag inte. När jag springer jag vill frisk luft. Men spinning var en trevlig paus från mitt normala träningsschema. Jag har en tävling i helgen så den här veckan är en långsam och lätt vecka. Denna vecka är allt jag gör kul! Även gymmet i morse var lite lättare än normalt. Jag ville inte pressa mig själv.

I morgon kväll ska jag besöka en löpgrupp för att se om jag kan haka på dem som assisterande coach och så småningom hålla en klass själv. Det kommer att bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela