Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Piller mot stress?

Publicerad 2015-03-17 12:11:00 i Träning,

Oh dear Lord, vad det stör mig!

I morse såg jag en reklamfilm för piller mot stress. Det får mig att känna sorg, hopplöshet och frustration på samma gång. Det speglar vad som är fel med världen - "quick fix världen". Visst är människor lata av naturen, men är det en anledning att fortsätta vara lata? Vi tar bilen eller bussen överallt, vi lagar inte mat själva och finns det en hiss så tar vi den. Vi är så lata vi kan vara. Problemet är att vi kan vara lata. Och samma sak är det med piller mot stress. Det är den enkla vägen. Det är den lata vägen. Istället för att ta fighten med din chef, partner eller vad som helst som orsakar din höga stressnivå, så tar du ett piller. Eftersom det är lätt. Eftersom du är lat. Men det enda du ändrar om du gör det är kemikalier i hjärnan. Ditt liv kommer fortfarande att vara skit och stressigt.

Du behöver inte ett piller - du behöver ändra hur du lever ditt liv! Jag vet att det sista är mycket svårare än det första. Det kommer att kräva mer av dig att göra - men det är rätt sätt att göra det på. Det är det hållbara och långsiktiga sättet att göra det på. Det är det sätt som kommer att göra skillnad på riktigt.

Vill du verkligen vill leva ett liv som kräver piller för att du ska känna dig avslappnad? Vad hindrar dig från att ändra ditt liv? Varför förtjänar inte du ett bra liv utan piller? Va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela