Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 29 oktober 2014

Publicerad 2014-10-29 17:21:00 i Träning,

Morgonjogg. Ett underbart sätt att starta dagen!

I morse gick jag upp en timme innan det var dags. Först låg jag en stund i sängen och hörde regnet smattra mot rutan innan jag gick upp. Mysigt! Tassade upp för att göra kaffe. Kröp upp i soffan och tittade ut. Hela fönstret var täckt av regndroppar och i vattenpölarna såg jag att det regnade på bra. Nu tycker vissa att det är svårt att komma ut. Och kanske tycker jag jag också det ibland. Men idag, precis som förra veckan, blev jag bara tokpepp av det här. Jag såg att det blåste. Jag förstod att det skulle att bli blött. Det skulle bli badass! Hårt. Tungt. Kämpigt. De löpare jag möter under de här förhållandena får alltid extra breda leenden. Det är en speciell sorts connection badasslöpare emellan. Som att man är del av en klubb. Typ "vi som springer oavsett vädret". Töntigt? Kanske.

Jag krigade på i fem kilometer av motvind och sånt där regn som bara verkar finnas i Göteborg. Dropparna hade slutat falla men luften var blöt. Jag blev blöt under kläderna. Fukten trängde igenom det mesta. Jag försökte att hålla tempot bekvämt och tog vägen över Redbergsplatsen istället för runt. Backe upp och ner. När jag kom in till Göteborg valde jag en ny väg för att röra om lite i skallen och öppna upp för kreativitet. Sprang i allén och fick ett löv i fejset. God morgon på dig också... Kom till slut fram och köpte med mig en burk kvarg innan jag gick upp på kontoret. Den skulle jag ha till frukost efter duschen. Duschen, ja... Gymkortet, alltså inträde till stället med duschen... Det låg kvar hemma.

Sucken som uppstår. Ska jag behöva åka hem igen, blöt, kall och svettig, för att duscha - och sen åka tillbaka till kontoret? Men suck! Humöret i botten. Men så gör jag ett försök. Jag har medlemsskap på Friskis & Svettis fast mitt träningskort har gått ut. Själva kortet ligger i skrivbordslådan. Jag tar med allt och går ner dit. Frågar snällt om jag bara kan få ta en dusch. Det går fint. Seriöst - Friskis & Svettis Kungsgatan gjorde hela min dag hundra gånger lättare! Vilken service! Hundra gånger tack!

 Dagens ass-savoiur!
 

Nu har jag precis avslutat ett pass på hemmakontoret, där jag fastnade efter lunchpromenaden med hunden. Nu ska vi laga ännu ett av de supergoda recept som igår i mitt kostschema. Life... is good!

 Jag äter för övrigt skandinaviens godaste mellanmål... Hemgjort fröknäckebröd och avocado!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela