Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 29 maj 2014

Publicerad 2014-05-29 16:50:00 i Träning,

Dubbla gympass

 

Jag var överambitiös när jag planerade den här lördagen (eller torsdagen?). Att hinna med både tvättstuga, träningspass och kalas under ett begränsat antal timmar var kanske att ta i. Jag är inte helt övertygad om att jag valde rätt två grejer att fokusera på när jag valde att gå till gymmet istället för födelsedagskalas. Det gnager lite, lite i samvetet. Faktiskt. Men jag vill verkligen ha vilodag imorgon och på söndag - och då finns det bara idag kvar att träna på.

Jag inledde dagen med ett ben- och magpass. Återigen två dagar på raken med magträning. Jag ska inte fortsätta så! Jag är övertygad om att jag får mest effekt om musklerna får vila längre mellan. Men nu blev det som det blev... Jag persade i squats också. Fick äntligen använda de där stoora viktplattorna - en 20 kilos på varje sida (i smith). Och så tio reps på det. Sist av alla set också. Det tar sig. Verkligen!

Fortfarande får jag fokusera på att göra dem rätt. Knäna är fortfarande lite, lite instabila och jag drar åt höger om jag inte passar mig. På balansplattan kunde jag släppa väggen betydligt oftare än förra veckan. Sen la jag också på en massa vikt på magövningarna - trots att jag tränade musklerna igår.

 

Sen åt jag frukost. Länge. Jag hade planer på att städa innan tvättstugan vid klockan 11, men även där var jag nog överambitiös. Jag behöver nog vila mer än jag tror... Efter att ha tvättat, lättstädat och ätit lunch tog jag ett pass på gymmet till. Rygg och triceps i ett fullsmockat gym. Proppat. Sånt som innebär en massa väntan och omstuvning i övningarna. Och jag ville inte instagramma därifrån när det var så mycket folk runtomkring. Dels känns det lite... fåfängt. Och dels vill jag inte riskera att andra hamnar på mina foton. Integritetsrespekt, typ.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela