Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 28 juni 2012

Publicerad 2012-06-28 08:42:00 i Träning,

God morgon!
 
Efter en "sovmorgon" till tjugo i sex istället för kvart över fem, har jag kört ett pass med kettlebells och TRX. TRX är såna här band man fäster i taket, för den som inte vet. Kolla upp, det är kul!

Jag körde enligt ett pass jag skapat i appen Virtual Trainer. Jag rekommenderar appen, verkligen. Men passet jag skapat var lite för lätt ändå. Jag orkade mer än programmet. Det vill säga - gör om, gör rätt. Lägg på vikt, öka reps eller gör något annat för att det ska vara jobbigt.
Programmet tog cirka 30 minuter och efter att jag stängt av fick jag lust att göra situps på bänk med raka ben, och tåhävningar i tre minuter (fast jag bara klarade två). Allt som allt kanske 40 minuters styrketräning.
Pulsen snittade på 73 % av maxpuls och maxade på 86 %.
 
Fick ont i vänster baksida av knäet, och nu efteråt gör det ont i höger knä på insidan. Så typiskt! Kanske måste vila imorgon..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela