Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 26-27 juli 2012

Publicerad 2012-07-27 17:24:59 i Träning,

God eftermiddag!
Vissa dagar handlar det om att bara ta sig ut. Vissa dagar måste jag komma ihåg att lite är bättre än inget. De pass som blir av, oavsett tid, sträcka eller kilometertid, är bättre än de pass som inte blir av. Igår försökte en liten latmask ta sig in i mig. Så fort jag kände tendensen gick jag mot garderoben och plockade fram träningskläder, bytte om och sedan snörade jag på mig favoritskorna. "Bara lite, bara kort, bara sakta - bara du kommer ut överhuvudtaget!". Och det blev inte långt. Inte ens fem kilometer jogging, men nästan. I kvällssolen. I skönt tempo, förutom i uppförsbacken från helvetet. Det tog nästan 28 minuter, vilket ger snittid på 5:41. Helt okej, tycker jag. Avslutade självklart med utmaningen på gräsmatta, i skuggan. Så fort det blåste minsta lilla blev jag superglad. Det var galet varmt. Jag blev själv förvånad över hur jämnt tempo jag hade. Jag trodde inte att jag var så bra på det. En kul överraskning!
 
Pulsen maxade på 95% i uppförsbacken, och snittade på 87% - som det ska vara när det skönt.
 
 
Idag tog jag nästan samma runda fast åt andra hållet. Det vill säga 4,5 kilometer jogging. Den här gången var jag ute i 24 minuter och hade det skönt hela vägen. 5:45 i snitt känns också helt okej. Avslutade även idag med utmaningen på gräsmattan, och ja - det var varmt. Men det gick, som det mesta. Jag har blivit mycket bättre på alla övningar, vilket känns superskönt! Nu gör jag till exempel 15 + 10 + 15 + 10 burpees istället för absolut max 10 stycken i rad, kanske så få som 7 + 3 eller 5 + 5 vissa gånger innan. Idag maxpulsade jag på 92% i uppförsbacken, som inte är lika brant, och snittade på 86%. Ännu en skön runda i supersolen!
 
 
Imorgonbitti drar jag och E till Budapest och tar ett par rundor, förhoppningsvis. Men det blir ingen blogging därifrån. Borde summera när jag kommer hem istället.
Over & out until tisdag. Take care good friends!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela