Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 6 oktober 2014

Publicerad 2014-10-06 18:51:06 i Träning,

Trippelmåndag

Man ska inte skriva att man har flow. Det som händer efteråt är att man förlorar sitt flow. Det kallas tydligen för jinx, om jag fattat det rätt. Och det drabbade såklart mig igår. Huvudvärk. Hela. Långa. Söndagen.

Den lätta jogg som skulle tagits igår blev istället en kort promenad med hunden. En höstälskare som har huvudvärk under en dag som igår (strålande solsken och 17 grader varmt); Det är en dödssynd, huvudvärken! Lite lätt negativ flyttade jag fram joggen till idag. Två pass blev således två pass med en lång jogguppvärmning innan pass nummer två.

Med risk för att jinxa ännu en sak vill jag påstå att utfallen går bättre. Jag tror även att jag börjar få kläm på squatsen. Övning ger färdighet, sägs det ju, och att flytta fram höften verkar vara någon sorts nyckel för mig. Jag har också tagit grepp om tyngre vikter för de sista två övningarna. Svårt att inte öka för mycket, för snabbt. Jag tror ändå att jag hittat rätt nu. Det var morgonpasset, klockan 5:30. Sedan bar det av till jobbet.

Med i packningen till jobbet fanns löparkläder för transportjogg hem. "Lätt och lugnt" i fem kilometer. Och det blev faktiskt lätt och lugnt. Återigen fokus på puls framför hastighet. Lyckades väldigt bra med att hålla mig under 180 slag/minut, men troligtvis tack vare att jag sprang runt Redbergsplatsen istället för över. En mysig jogg hem i höstsolen. När jag kom hem möttes jag av en tokpeppad hund. Jag tog med honom ut i "skogen" och sprang lite intervaller med honom uppe på berget.

 "Skogen" vid vår lägenhet...

Sen gick jag till gymmet och körde passet för överkroppen. Även det känns bättre. Jinx, jinx. Jag lyckades ta lite tyngre vikt och pikarna på bollen kändes också som under mera kontroll.

Nu är det dags att rulla köttbullar, tvätta och slappa i soffan. Förresten... Idag har jag anmält mig till Sandsjöbacka Trail Marathon. 44 kilometer i skogen, den 17 januari. Kaos. Oktober är en svinigt dyr månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela