Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 17-20 juni 2014

Publicerad 2014-06-20 20:00:00 i Träning,

I måndags var jag på "min gymkedja"s gym i Helenelund. Jag körde slut på bröst och biceps.

 

I tisdags tränade jag mina axlar och min mage, på nyöppnade Nordic Wellness i Norrtälje. Det jättefräscht med massor av stora fönster och en crossfitbur!

 

I onsdags åkte jag in till Runners store i Stockholm och köpte Hokas!

 

Hokas är typ motsatsen till barfotaskor. Tänk er skor med tre sulor på - där har ni Hokas! Superdämpade och ska vara bra när man springer långt på asfalt. Har inte testat dem ännu. Har inte sprungit alls på hela veckan...
Efter köpet åkte jag för att hälsa på farmor och farfar och efter det åkte jag vidare för att träffa pappa. Först klockan 19:10 var jag på gymmet! Även då på Nordic Wellness. Körde rygg och triceps.

 

Igår var jag hos naprapaten. Inte ett jätteroligt besök. Jag har tydligen riktigt svag rumpa och dåliga höftböjare, varav höger är klart värst. Han satte nålar i mig och använde ordet "risigt"...! Jag ska alltså massera och kavla höftböjaren och träna mera rumpa. På eftermiddagen kom moster och småkusinerna ut och hälsade på. Mysigt!

Jag är ju inte sämre än att jag går rakt på rövträningen som naprapaten sagt att jag ska göra! Idag bytte jag ut midsommarstång mot skivstång och "hoppa groda" blev "hoppa spänsthopp". Både coachen och naprapaten tycker att marklyft är en bra övning. Jag hatar marklyft, men idag tog jag ett par set ändå. Ska det vara så ska det! Och massor av stretching för höften efteråt. Det ska tydligen utföras dagligen. SÅ dåligt är läget...

Men nu ska jag kolla på dåliga filmer och dricka upp resten av flaskan med alkoholfritt rosevin. Härlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela