Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 5 juli 2014

Publicerad 2014-07-05 14:14:00 i Träning,

Ryggpass

Min kväll igår fortsatte såhär:

 Alkoholfritt - såkart.

Jag har suttit mig igenom min första James Bond-film! Hel film alltså. Jag har sett början på ett par stycken men igår var första gången jag såg slutet också. Skyfall. Lägenheten våra vänner i Shanghai bor i skymtade förbi. En häftig stad - helt klart!

Det blev inget sim imorse. E försov sig och efter det var mitt schema lite off. Jag älskar ju de här sega morgnarna i TV-soffan. Det är därför jag går upp vid fyra och är på gymmet vid fem på vardagarna. Idag satte jag mig och tänkte att "jag går iväg när jag får lust". Det dröjde inte länge. Rygg stod på schemat och det är ännu ett av mina favoritpass. Alla gympass är i och för sig favoritpass.
Men någon har haft sönder fästet i en ställning där jag kan sätta fast en skivstång och köra t-bar rodd. Oj, så arg jag blir! Bäst för gymmet att det åtgärdas snabbast möjligt - det är verkligen en extra favoritövning. Jag älskar den. Den svider så fint i mitten av ryggen. Fick istället köra hantelrodd. Men det är ju inte samma sak! Jaja. Pumpad blev ryggen i alla fall. Och triceps, vad har hänt med dem?! De ville liksom aldrig ta slut. "Plötsligt händer det"? Ensam på gymmet var jag också...

 Let me take a back selfie!

Sedan knatade jag hem. Satte mig på balkongen och åt frukost innan duschen! Herregud, så varmt! När jag ätit upp mina smörgåsar insåg jag att det är för varmt att sitta i solen. Även utan kläder på. Så jag tog mig ner till gräsmattans skugga en stund. Jag borde städa, men gissa vad? Det hann jag med ändå! Låg där i ungefär en timme. Sen ledsnade jag och gick upp och städade i ett par timmar...

 Frukost

Nu är lägenheten helt underbart ren nästan överallt. Från duschväggar till ugn till köksluckor. Varm är den också, trots korsdrag med allt öppet som går att öppna. Vattenmelonen står i kylen och blir kall. Livet är ju rätt smutt ändå...

Imorgon väntar två vändor i Skatås 18-kilometersslinga. Hua. Lite rädd är jag allt. Det kommer att bli väldans jobbigt... Men hey - det är ju i skogen det är roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela