Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 3 juli 2014

Publicerad 2014-07-03 18:13:00 i Träning,

Benpass och lunchlöpning

Väckarklockan på 3:48. Ja, 3:48. Mitt i natten. Benpasset tar numera upp till en och en halv timme, eftersom jag lagt till en massa övningar och stretch efteråt. Upp ur sängen vid tio över fyra. I med kaffe och BCAA. Inte vaken. Försten in på gymmet klockan 4:45! Höften har det riktigt jobbigt vid de flesta sorters squats. Den tycker inte om att bli hopklämd och den tycker inte om att bli utsträckt. Men det är "bara" att skynda långsamt, skicka kärlek och ha tålamod... Vågade hoppa spänsthopp upp på en vanlig bänk. Tidigare har jag valt en stepupbräda och nu senast att hoppa upp på en maskin som är någon decimeter lägre än en vanlig gymbänk. Men idag tog jag hoppet upp, så att säga. (Höhö.) Jag orkade också lägga på på de flesta övningar och fick riktigt nyfikna blickar från gymmets besökare nummer två när jag avslutade mitt pass med Finnen. Men ja, det ser ju ganska roligt ut. Jag bjuder på det.

 Stretcha, stretcha, stretcha..

Jobba, jobba, jobba.

Sedan var det dags för lunchjogg med sällskap. Jag brukar ju annars springa hem från jobbet på fredagarna, men jag fick frågan om lunchjogg så ja - varför inte? Kanske inte för att den här personen har 4:30 som "lugnt tempo". Jag kör inte ens tusingar i 4:30-tempo. Det kan ju vara ett "varför inte"... Men äh. Man kan alltid prova. Det värsta som kan hända är att vi skiljs åt efter en stund för att vi ledsnar på varandras tempo. Och om det är det värsta så är det inte så illa att det inte är värt risken att ha en trevlig joggingtur. Är ni med på hur jag menar?

 Svettmonster.

... Det gick kanonfint. Nio kilometer på 49 minuter och vi kunde ändå prata under tiden. Massor av småprat om familjeliv och träning. Skönt att för en gångs skull komma ut på lunchen och kul att faktiskt träffa någon som man annars bara konverserar med över Twitter. Sociala medier goes AFK!
Rejält svettig kom jag tillbaka till kontoret för att hämta duschgrejer. Ner på gymmet, snabbduscha och tillbaka till jobbet. Snabbt i med en stor macka och sen fortsätta jobba.

Jobba, jobba, jobba.

Nu har jag kommit hem och legat med vänster baksida lår på spikkudden medan E bakat pizza. Funderar på att åka in till simhallen tidigt imorgonbitti, men vi får se hur det blir. Eventuellt vill jag hellre ha sovmorgon... Nu är det dags att äta middag - och dricka alkoholfri öl till den. Over & out från Gamlestan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela