Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 25 juli 2014

Publicerad 2014-07-25 21:58:00 i Träning,

Igår hade jag och E en jättemysig kväll. Vi var på Pinchos, åt glass i den sena kvällssolen till underbar utsikt och - jag sov på balkongen! Jag fick nog av värmen och la ut soffkuddar och sängkläder. Hur skönt det var? Galet skönt! Såna mängder friskluft. Awesome!

 Mojitos på Pinchos
 
 Mjukglass till den här vyn bredvid en superduperkille...
 
 ... och somna här. Vilken kväll!

 

Jag har ju ställt in all träning den här veckan eftersom jag har ont i halsen. Men idag kunde jag inte hålla mig längre. Jag fick nog av att vila! Jag hade marklängtan. Marklyft. Och svettlängt och muskeltröttabstinens. Så jag tog mig till gymmet för ett kort pass för benen. Egentligen var det inte tänkt att det skulle bli riktigt så kort men då det var 30 grader ute och gymmet inte har AC... Jag tog alltså bara de tunga övningarna och hoppade över de där "lätta" mittemellan. Jag har också persat i marklyften. Jag kör sex set med sex lyft i varje, som del av ett längre pass (brukar vanligtvis vara 1,5 timme inlk yoga/stretch). Idag började jag på 50 kilo två gånger och gick sedan upp till 55 kilo två gånger och avslutade med två set på 60 kilo. Jag väger nånstans runt 55 kilo. Det känns som godkänt men jag är långtifrån nöjd. Jag orkar mera! Sedan blev det den obligatoriska stretchen. Baksidans rörlighet är det i alla fall inget fel på. Inga böjda ben här inte!

 Stretch

Nu har vi precis ätit en gigantisk skål med gucamåle, nachochips och broccoli. Så avancerad kokkonst orkade vi med idag... Hoppas att halsen ger upp till imorgon. Vissa dagar är allt som behövs lite pump i blodet. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela