Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 14 augusti 2014

Publicerad 2014-08-14 20:27:39 i Träning,

Lätt jogg, hård yoga
 

Ja, så var det idag. Jag hade bestämt mig för att inte springa idag. Jag hade hög puls i förhållande till farten igår och några slag över normalt i vilopuls under morgonen. Så jag tänkte att... Jag kan bara förlora på att tvinga mig själv att träna nu. Formen kan inte bli bättre men en infektion eller skada kan leta sig in i sista minuten, så jag låter mig själv vila på soffan. Lagom till jag började bli rastlös frågade Elin, på besök från Stockholm, om vi skulle göra sällskap på en kortare runda. Elin springer långsammare än jag, så jag tänkte att... Ja. Varför inte? Det blev en mycket trevlig runda med prat om allt och ingenting, fast mest träning och ultralöpning såklart. Elin är också en sån som springer långt.

 Springtjejer

Sedan gick jag hem till mig, tog en dusch och lite vatten och sedan på med yogakläderna. Iväg mot passet och trots att det bara var 45 minuter var det ganska tufft. Mycket ben. Lite mage. Mycket sträck. Sträcket gillar jag! Det är därför jag yogar; För att sträcka på kroppen och jobba på rörligheten i kroppen. Nyttigt, tycker jag.

Nu ska det bli middag här hemma. Imorgon är det fredag. Det blir antingen ett benpass på gymmet eller lite mera löpning. Och så troligtvis bodybalance på kvällen. Rörligheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela