Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 28 december 2012

Publicerad 2012-12-28 15:54:04 i Träning,

Sådär. Nu får vi se vad kroppen tycker om det här. Igårkväll var jag öm i kroppen, hade huvudvärk och kände mig hängig. Idag tog jag med den ut på långpass i solskenet. Första tre kilometerna tänkte jag att jag klätt mig för varmt. Jag hade solen i ryggen och det blev ganska varmt. Men sen tänkte jag "näe, jag har minst en timme kvar att vara ute - jag hinner ändra mig igen. Det hinner bli kallt."
Mycket riktigt - jag hade klätt mig perfekt. Strumpor, fotbollsstrumpor. Vinterlöpartights, vindbyxor. Helly Hansen "dry" underställströja, funktionströja med långa ärmar och krage. Warp-halsduk runt hals och huvud. Tjocka vindjackan. Löparhandskar och vanliga vantar ovanpå. Och så hade jag med mig en vattenflaska. Först tog jag tåget in och hämtade biobiljetter till söndag kväll. Sedan sprang jag hem. Passade på i vädret!
Helst underbart. Inte ett moln och cirka 0 till -2 och förvånansvärt vindstilla för att vara Göteborg...
 
 
 
 
Hade även tänkt hinna och orka med Ikea idag. Men som det känns just nu får det bli imorgon. Min rygg gillar inte långpass, och när jag kom hem hade jag pajat en tånagel. Det är bra synd om mig nu! Men jag börjar på allvar ifrågasätta Tjejmarathon. Om 1,5 mil kändes såhär jobbigt på såhär lång tid vet jag inte om jag kommer att klara 5,3 mil. Å andra sidan har jag sex månader på mig att träna... Well. Om jag bara bestämmer mig....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela