Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Skövde 6h 2015

Publicerad 2015-03-08 17:14:00 i Träning,

Jag är inte riktigt säker på vad som hände, men jag sprang inte ens hela loppet.

Jag började riktigt bra. För bra. Jag visste det. Jag sprang för fort. Det kändes för bra. Jag kom ett maraton på 4h 5 min. Jag sprang 46 kilometer på 4h 30-35min. Men sedan insåg jag att jag inte skulle hinna till mitt mål på 60 kilometer och jag tappade huvudet. Jag kunde inte fokusera. Jag började gå. Jag började frysa så jag tog på min jacka. Jag var officiellt i gångläge. Jag kunde inte komma tillbaka. Jag försökte under ett varv, tack vare pepp från bekanta, men varken mina ben eller jag ville. Vi ville bara att loppet skulle ta slut. Jag är inte säker på vad som hände. Jag kunde ha ätit bättre. Jag kunde ha försökt kämpa mer, och försökt fokusera om
, även om jag inte skulle hinna 60 km. Jag antar att jag kunde ha gjort det. Jag hamnade på plats 20 (av kvinnorna). Jag kom 54 km. Det är två färre än förra året.
 
 

När jag gick och la mig i går kväll gjorde min rygg (erector spinae, latissimus dorsi eller trapeziusmuskeln nära ryggraden) sjukt ont. Speciellt i vissa lägen. Jag har vaknat hela natten, på grund av det. Men jag tänker inte säga att jag är skadad. Jag låter det vila, kör lite massage och stretching och sen får vi se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela