Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Vidervila!

Publicerad 2014-09-18 12:48:00 i Träning,

Vider som i vidrigt. Jag tycker inte om att vila!

I tisdags joggade jag med hunden. I två kilometer hade vi det ganska trevligt men sen började han tappa tempo. Då tog vi en kilometer till i lägre tempo och sen gick vi en kilometer till efter det (för att komma hem igen). Jag hatar att erkänna det men tre kilometer var ändå ganska jobbigt... I lördags tränade jag axlarna och magen. Träningsvärken gick bort igår, onsdag. Vad tusan händer?!

Det är så tråkigt att vila. Men vet ni vad? Efter ett tag vänjer man sig... Jag är nog där nu. Jag har vant mig. Jag sover gärna till klockan 5:45 och snoozar i en halvtimme-timme. Går ändå och lägger mig runt 21-22 och sover gott hela natten. Jag är helt klart ur fas. Jag är ur mitt normala tempo. Jag är "förslappad"! Det känns inte alls bra. Det värsta är ju som sagt hur tungt det känns när jag väl tränar. Och då är frågan; Har jag vilat för mycket eller vilat för lite? Hur vet man det? Enligt dagar som gått och rent fysiskt har jag nog vilat färdigt för länge sedan. Å andra sidan har jag levt med ett ganska hårt schema och psykiskt tryck (från mig själv) i ungefär ett år. Från september 2013 då jag började schemat för att springa åtta mil i april till slutet av augusti då det stora slutmålet UltraVasan var över.

Det har snart gått en månad sedan UltraVasan. Jag har tränat mellan. Jag har försökt rejsa. Jag har en psykisk vilja att komma igång. Jag har så nedrans tråkigt och känner mig trött hela tiden. Jag har dock lovat mig själv att ligga lågt tills jag kört igenom min kropp tillsammans med Björn. Det är liksom ingen idé att starta upp projekt innan dess. Jag är helt mål- och planlös just nu och det var fine en period. Men nu kliar det i hela kroppen. Jag måste göra något! Jag måste ha en plan!

På lördag är planen att springa Orust Tvärs. 30 kilometer på stigar över Orust. På fredag opererar jag bort en leverfläck på ryggen och kommer att behöva sys ihop efter det. Förhoppningsvis kan jag ställa mig på startlinjen på lördag, men jag har ingen aning om hur stygn i ryggen känns - speciellt inte vid löpning. Jag vill springa, men om det är obehagligt med stygnen så låter jag bli. Det är bara ett lopp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela