Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 27-28 oktober 2014

Publicerad 2014-10-28 19:45:00 i Träning,

Söndagsmys och bra start på veckan

Jag borde ha sprungit en kort sväng i söndags. Det stod på schemat. Men jag städade i några timmar och sen gick jag fyra kilometer med hunden. Paus på mitten för korta rusher med honom i hundgården. Bakade när jag kom hem. Det gick både bra och dåligt…

 Fail! Men sambon gjorde musli av det. Rädda det som räddas kan.

 

Det fick liksom räcka som aktiviteter på en söndag. Jag var trött i benen efter lördagens långpass! Och trött och seg i allmänhet.

Igår startade jag dagen med ett pass för benen. Stabilt och jobbigt. Jag skulle tagit ett pass på eftermiddagen också, men jag fick jätteont i magen efter lunch. Det släppte inte förrän framåt åtta. Då körde jag stretch och prehab framför Vetenskapens Värld. Också ett sätt att avsluta en måndag.

Det passet tog jag istället i morse. Magen fick jobba riktigt hårt. Jag gillar det!

 Och så drar jag in bollen under mig, med raka ben. Svider fint i kistan. Prova!

 

Sen sprang jag hem från jobbet också. Jag hade faktiskt ett sug efter löpning redan igår kväll. Bra tecken! Det skulle vara skönt och gå långsamt. Men den där lusten att springa gör konstiga saker med tempot... Jag ville trycka på. Så det gjorde jag. Klädd för en runda i september, trots att det är 28 oktober. Det är verkligen en mild höst hittills!

 För en höstälskare är det här vädret perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela