Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 24-25 oktober 2014

Publicerad 2014-10-25 16:00:06 i Träning,

Fredagsfys och lördagslångt
 

Igår började jag dagen med ett pass för benen. Jobbigt, som alltid. Tekniken sitter bättre och bättre och det känns som om jag blir starkare nu. Kul!

 HUR den här pinnen är så jobbig fattar jag inte. Men den är det!

Efter jobbet var jag helt slut. Inte så mycket fysiskt kanske men jag bestämde mig för att ta en kväll på soffan. Jag stängde av datorn vid fem. Vid sju insåg jag att jag behövde ta ut hunden, regn eller inte. Vi tog en snabbpromenad och plötsligt fick jag ny energi. Såklart jag skulle ta det sista passet också. Det står ju på schemat. Och vad är en mental trötthet? Den är ju bara att köra över. Så det gjorde jag. Jag gick till gymmet och öste! En halvtimme senare gick jag därifrån sjukt nöjd. Att det ska vara så svårt ibland. Jag vet ju att det är värt det när jag är klar...

Nu har jag precis kommit hem från ett långpass. 28 kilometer. Jag ville lägga av vid 12. Fick verkligen kämpa de sista 10. Tempot var bra och pulsen okej men herrejösses vad slut jag blev! Musklerna kan jag inte göra så mycket åt. Baksida lår tog slut och jag fick känningar i svanken och ryggen. Det är inte lättfixat. Det som jag gjorde fel och som är lättfixat är energin. Jag fyller på bra med vatten men jag behöver mer än 24 gram mjölkchoklad efter 15 kilometer. Jag måste fylla på tidigare och fylla på med salt. Vid 24-25 kilometer var jag tvärslut i skallen och var yrslig och dimmig. Oskön känsla! Jaja. Mer energi tidigare, helt enkelt. Fast det hade nog inte hindrat känslan jag ligger med nu; Överkörd av en lastbil? Hela kroppen är slut. Musklerna vägrar att aktivera sig. Så jag tänker ligga här ett par timmar... Men nu är de långa passen klara. Om 15 dagar springer jag ett marathon. Så nästa vecka tar jag ett "normallångt" långpass på 20 kilometer. Det får räcka. Jag blir nog inte bättre än såhär innan dess. Får hoppas på att ta mig i mål, bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela