Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 20 oktober 2014

Publicerad 2014-10-20 20:55:51 i Träning,

Träning som gör skillnad
 

(Här ligger jag och bloggar. Eventuellt beror huvudvärken på den extremt stela högeraxeln och nacken. Sambon gnuggade på den ett bra tag igår. Idag är det rullens tur...)

Bild 2014-10-20 kl. 20.43

När man tänker att det är struntpass man håller på med. I alla fall någonstans längst inne. Den där tjejen som lyfte tungt (men fel) är skeptisk till pinnen i ryggen och lite rumänska ”lätta” marklyft. Vad kan det göra för skillnad? Och så tar det bara en halvtimme. Strunttid! Jag kan nästan lika gärna låta bli? Jag hinner ju knappt gå dit innan jag ska hem. För att inte tala om den där kvarten på yogamattan som jag ska ta nästan varje kväll! Vad gör den för skillnad, egentligen?
Inför passen känns det alltid som struntsaker. Lätta basövningar och ”hur jobbigt kan det vara?”. Varje gång tänker jag sådär, innan jag går dit. Under passet är det jobbigt som attans, trots att det känns som ”struntövningar” på pappret. Ibland drar det ner mig, ganska långt. Om jag inte ens klarar det där – hur dålig är jag då? Men idag kände jag mig ändå nöjd. För att jag märker en skillnad. Det är stabilare. Det är starkare. Det är bättre. Det går framåt. Det gör skillnad. Alla de här ”struntsakerna”. De korta passen. De ”lätta” övningarna. Den där kvarten hemma på yogamattan med ”tantrumplyften” och squats utan vikter. Det gör skillnad. Nu börjar jag se och känna skillnaden. Och plötsligt känns det hundra gånger lättare att lita på coachen. Jag hade förtroende innan, men att dra ner på träningsmängd och vikter tar emot långt inne. Nu känns det bättre. Det gör skillnad. Det går framåt. Äntligen!

 Morgonträning FTW!

Efter jobbet idag hade jag även en träff med kostrådgivaren. No more skräpmat! Intressant samtal om vad jag bör äta mer eller mindre av för att få ut optimala resultat av min träning. Resultat här är absolut ingen viktnedgång. Resultatet jag vill uppnå är en optimal nivå av energi för att orka träna som jag gör.
Efter kostprat körde jag överkroppsstyrkan på Westcoast4 och sen sprang jag hem. Fyra kilometer efter att ha kört "pik på boll" aka "magdödaren". Inte dagens bästa move men jag kom i alla fall hem... Åt en så bra snabbmiddag jag kunde hitta och har nu legat på rulle en stund. Det gör ont. Men det känns som att även det gör skillnad.

 "Middag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela