Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 18 oktober 2014

Publicerad 2014-10-18 15:29:30 i Träning,

Socialt långpass med Team Nordic Trail

Idag har jag sprungit långpass med TNT. Inte "officiellt" långpass men en grupp människor som springer långpass tillsammans. Det kom ut en fråga i Facebookgruppen, bara. Sånt är kul! Jag hade heller aldrig sprungit i Änggårdsbergen innan. Jag har hört talas om det länge men inte tagit mig iväg... Vi var cirka tio personer. Jag är inte van vid att vara den "sämsta" i gruppen, men idag var jag det. Långsammast och med sämst teknik för skogslöpning. En ny erfarenhet att gruppen fick vänta på mig. Skämmigt! Jag och en annan tjej lämnade gruppen efter 60 av de planerade 90 minuterna. Då tog vi oss ner mot stan istället. 60 minuter var nog med terräng för mig! Jädrans, vad med backar det finns där... Jobbigt men nödvändigt. 60 minuter i skogen är inte samma sak som 60 minuter på asfalt. Dagens planerade 20 kilometer på 2 timmar blev alltså 18 kilometer på 2:04. Jaja. Inte hela världen.

 Shoppade innan jag gick hem till nyfiken hund

Kom hem, gjorde pangkakor och somnade sen på soffan. Helt slut! Ser inte fram emot tvättstugan det är dags för strax. Men kanske sticker iväg på bio med sambon ikväll. Om vi orkar. Jag har en ambition om att ta ett långpass imorgon också, på minst 15 kilometer. Men just nu känns det som att jag får vara nöjd om jag kommer ut på en femma... Återkommer i frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela