Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Kostschema

Publicerad 2014-10-21 20:10:00 i Mat,

Jag har haft perioder förr då jag kört LCHF och perioder då jag räknat kalorier. Båda sätten var ganska omständiga och egentligen är jag emot alla typer av extremkost. Alltså kost som helt, eller till stor del, har väldigt mycket eller lite av något. Westcoast4 kör med metabolic typing. Alltså att hitta sin typ och sedan äta efter den. Jag är en blandtyp. Ingen överraskning. Jag mår bäst när jag äter lite av allt och i balans. Kolhydraterna efter träning och fett och protein på kvällen, väldigt grovt uppdelat.

Det ska bli intressant att se vad som händer med kroppen med det här upplägget. Jag kommer nu att räkna kalorier, men hoppas hitta ett smidigt sätt att göra det på. Det får inte ta tid eller vara jobbigt. Det ska vara lätt och gå snabbt. Det svåraste med det här upplägget är: inget vitt mjöl. Alltså ingen vanlig pasta och inget vanligt bröd. Svårt! Men intressant att se vad som händer med kroppen. Jag är också lite rädd för att inte känna mig mätt, men det är nog något som sitter mest i huvudet. Jag kommer fortfarande att äta massor av kolhydrater, men inte i form av vitt mjöl. Bye bye pangkakorna och paniklunchbaguetterna! Hej hej planering och matlådor!

Slutsats: Spännande! Ni kommer att få följa med på mina upp och ned, som förhoppningsvis uteblir med den här kosten. Ikväll (och alltså imorgon till lunch) blev det kycklinggryta med kokosmjölk och curry och ris och grönsaker. Yummie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela