Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 30-31 oktober 2014

Publicerad 2014-11-01 10:26:00 i Träning,

Trappintervaller och gym

Egentligen är det intervaller på onsdagskvällar. Men jag slås av hur mörkt det är och att det fram till typ mars-april kommer att vara mörkt under vartenda löppass i veckorna. Helgerna är undantaget. Men det är tillräckligt många pass i mörker. Jag ska därför försöka att flytta intervallpassen (som inte kräver så lång tid för att vara svinjobbiga) till lunchen på onsdagar. Fast just i onsdags fick jag inte till det. Det fick istället bli i torsdags, i det underbart kalla men soliga vädret! Jag körde intervaller i trappa. Samma trappa som AktiRun-gänget körde i tisdags. En jädrigt seg trappa! Lång. Brant. Hua!
Jag sprang först två kilometer uppjogg. Känningar på baksidan av vänsterlåret, fortfarande. Sen tog jag trappan fem gånger, med gång nedför. När jag kom upp femte gången gick jag ner till fjärde deltrappan. Sprang upp, gick ner till tredje, sprang upp, gick ner till andra, sprang upp, gick nedför sista delen och sen upp igen. Sen ner och tillbaka till kontoret. Jag fick stanna för ett par rödljus under nerjoggen tillbaka och så fort jag stannade skakade benen. De var slut. Det var längesedan jag hade den sortens trötthet i benen.

 Det här är inte rätt trappa, men ett exempel. Hade varken energi, "tid" eller lust att fota trappan under intervallerna. Jag hade fokus, för tusan!
 

När jag gick upp ur sängen i går för att köra benpasset på gymmet hade mina vader ersatts av två stenklumpar. Jag hade också ganska ont i rumpan. Trappintervaller på lunchen och benstyrka på morgonen dagen efter; Hur tänkte jag där?! Det var jobbigare än vanligt att köra ben. Det var rejält stelt! Men det gick... Skam den som ger sig!

Sen jobbade jag halva dagen och tog den andra halvan av dagen hos frisören, där den råttfärgade utväxten piffades till med färg och de slitna topparna åkte av. Sen kom jag hem och skulle enligt schemat äta mellanmål och sen gå till gymmet. Men jag kom av mig när sambon hade kompis på besök. Som den goda "hemmafru" jag är satte jag istället igång med middag till oss tre. När jag efter middagen ligger i soffan och kollar på film kom jag ihåg det där träningspasset jag helt glömde. Men då var jag för trött. Energin hade slagits av, så jag tänkte "jag tar det imorgonbitti". Idag vaknade jag med huvudvärk. Bra där! Blir glad om jag ens lyckas få till långpasset på 20 km idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela