Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 28 november 2014

Publicerad 2014-11-29 11:13:12 i Träning,

Fredagsfräs!

Fräs. En dag i 180 km/h. En lång dag. En hård dag. En fräs-dag.

Jag började min dag när klockan ringde klockan 4. Upp och dricka kaffe i lugn och ro. Vid 5:30 var jag på gymmet. Körde benpasset och det gick lite bättre än i måndags. Fortfarande framsteg!

Hem. Dusch. Frukost. Jobb, jobb, jobb. Avsluta arbetsdagen med morotskaka, kaffe och en halv lussebulle innan det var dags för klädbyte. I torsdags kväll kollade jag på schemat för helgen och insåg att jag inte kommer att ha minsta lilla lust till långpass under lördag och söndag. Idag åkte hunden hem och ikväll ska vi ut och äta med sambons föräldrar. Imorgon har jag tvättstuga på eftermiddagen och innan dess vill jag hinna "sanera" lägenheten efter tre månader av hund och göra boningen redo för julmys. Således: ingen tid för långpass. Ingen lust att pressa in långpass här. Så jag bestämde mig sent på kvällen för att ta långpasset efter jobbet. Galet egentligen - efter jobbet vill jag ju endast och enbart hem för att äta och sova. Jag orkar aldrig träna efter jobbet. Men här var det pannbensträning!

Jag bytte om. Tog på vätskeryggsäck och packade på mig några godisar. Sen var det bara att sticka ut. Två plusgrader som mot slutet av rundan var borta och temperaturen nere på noll. Pannband, vantar och buff om halsen. Reflexväst utanför vätskeryggsäcken. Knöligt med slangen men vad gör man? Det fick bli lite knöl. Sen stack jag iväg på min planerade rutt. Fem kilometer hem skulle istället bli någonstans mellan 20-30 kilometer. Jag skulle ut på helt nya vägar! Jag håller mig på cykelvägar som är skyltade. Först ska jag till Frölunda och därefter till Mölndal och sen hem till Gamlestaden. Jag hittar fram till Älvsborgsbron och från Mölndal och hem... Men mellan bron och Mölndal har jag noll koll.

10734114_10152962356885815_3210347150885211533_n
Planerad rutt.

Skärmavbild 2014-11-29 kl. 11.04.32
Faktisk rutt. Mest felspringning vid Eklanda/Mölndal?

Jag sprang lite vilse vid två-tre tillfällen kanske. Plockade upp en karta och kollade av läget. Vågade inte lita på två skyltar, vilket nog var dumt. De hade nog visat mig rätt. Blev således två små omvägar - som mot planerad rutt blev genvägar? Hm.

 Fäääärdig!

Jag stack iväg från jobbet vid 16:30 och var hemma 19:15. Hade då sprungit 26 kilometer. När jag kom hem hade sambon middagen på gång och efter en lång, lång överdrivet varm dusch kunde vi krypa upp i soffan med varsin tallrik, precis lagom till På Spåret. Livet, säger jag bara! Men jag hade lite svårt att äta och mot slutet av programmet var jag rejält trött i både huvud och kropp. Kröp ner i sängen vid 21:30. Gaaalet skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela