Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 24 och 26 november 2014

Publicerad 2014-11-26 20:21:07 i Träning,

Benpass och dubbellöpning

I helgen tog jag det lugnt. Vilade ut förkylningen. Umgicks med syster. Bakade. Men måndag morgon hängde jag på gymmet igen! Benpass. Jobbigt. Skulle tagit överkroppspasset på tisdag morgon men orkade inte. Fail, fail, fail. Sedan fortsatte tisdagen i samma anda. Fail, fail, fail. På kvällen var jag rejält grinig och less. Då lägger vårt internet av - mitt i Homeland! Jag kan ju bli svinförbannad för mindre. Jag avslutade hela den dåliga dagen med att inte hitta sändaren till mitt pulsband. Det blev någon sorts droppe lagom till läggdags. Suck och god natt. Måtte onsdagen bli bättre!

Jag sov jättedåligt. Drömde mardrömmar precis hela natten. Inte samma dröm, men mardrömmar. Massor. Suck igen. Men trots det orkade jag mig upp och iväg på en längre morgonrunda med podcast i öronen. Jag lyssnade på TSKNAS och där var Jack Werner från Metros Viralgranskaren. Han pratade om sin bok om spökhistorier. Passande för en mörkrädd, ensam löpare i mörker och dimma. Mhm... När jag kom fram till jobbet hade jag hunnit bli jättehungrig! Men viktigast först; Jag hittade sändaren till pulsbandet i ombytesväskan. Score! Sen åt jag en havregrynspepparkaka och drack vatten innan jag gick ner till gymmet för en lång och skön dusch. Därefter jobbade jag en snabbis, åt en lätt frukost och stack sen iväg till Metros frukostseminarie med... Just det. Jack Werner. Roligt sammanträffande! Vi fick även hans bok som jag under morgonpodden blev lite sugen på att köpa. Score! Vilken morgon. Det tar sig? 

 Tack vare planering var allt annat redan på plats på jobbet. Så detta var enda packningen jag hade med mig imorse.

Under lunchen körde jag intervallpass tillsammans med en säljare. Två kilometer till Slottsskogen och därinne tog vi fem backar. Så snabbt vi kunde. Fy tusan! Nära maxpuls och mjölksyra. Härligt och vidrigt på samma gång... Sen tillbaka igen, totalt nära sju kilometer. Sen snabbdusch och stor lunch. Sen planerade jag och bokade jag grejer för att fira sambons 30-årsdag om exakt en vecka. Massa roligt att se fram emot. Score! Och för att avsluta dagen kunde jag köpa TRX-band (nya i inplastad förpackning) av en kille på Blocket som inte bara säljer dem billigt, han levererade dem dessutom till jobbet. Score! Herrejisses, så bra det blev ändå.

 Intervaller. Nära maxpuls.
 
 TRX-band. Älskar't! (Nej, mitt gym har inga. Ja, jag kommer att ta med dem dit - och sen hem igen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela