Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 3-4 november 2014

Publicerad 2014-11-05 17:54:00 i Träning,

Ja, jag har haft några tunga dagar. Måndag och tisdag har varit tuffa, utan någon direkt anledning. Det har bara känts hårt. Måndagens styrkepass tog jag tag i direkt på morgonen. Körde på, åt frukost och åkte till jobbet. Sen orkade jag bara inte iväg till gymmet för andra passet. Jag ville bara krypa upp i soffan. Jag unnade mig att vila. Tänkte "jag tar det i morgonbitti". Men så kom tisdagen och inte tusan orkade jag upp ur sängen i tid för morgonpass. Vände på mig, kramade om sambon och somnade om. Försökte att inte ha ångest över det. Jobbade hemma under dagen och träffade coachen under eftermiddagen. Vi gick igenom min ständiga huvudvärk som ganska säkert beror på en stel rygg som i sin tur beror på stress. Och då tycker jag ändå att jag är rätt bra på att stressa av! Men det är klart att det blir en del stress. Jobbet ska bli gjort, träningen ska få sin tid och lägenheten ska städas, mat lagas och hunden ut. Lite stressad är jag kanske, ändå. Så Björn började med att knäcka min rygg. Sen körde vi igenom mitt nya benpass. Bland annat ser det nu ut såhär:

 Pinne och vikt. Jag som tyckte det var jobbigt med bara pinne...

Nya, roliga, trixiga övningar som kräver mycket fokus. När jag hade gått igenom det tog han tag ordentligt i ryggen. Masserade igenom och kollade var problemen sitter. Hittade även en helt ny punkt som gjorde svinont - latsens muskelfäste. Ajajaj!

Idag har jag haft träningsvärk i rumpan och ryggen är lite öm. Hade ändå tänkt ta ett intervallpass på lunchen. Hade packat en väska med till kontoret. Skulle precis till att byta om när jag inser att jag glömt skorna hemma. Suck. Skjuter även det passet på morgondagen, eller så tar jag det inte alls. Vi får se. Springa in till jobbet ska jag i alla fall göra imorgon. Det ska bli riktigt "håll käften-väder". 1 grad, regn och stark nordvind. Yeah! Badass så att det smäller om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela