Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 28 maj 2014

Publicerad 2014-05-28 19:05:00 i Träning,

Axlar, mage och transportlöpning

 

Dagen startade på gymmet. Jag mosade skiten ur axlarna och magen! Idag var vi bara tre stycken på gymmet. Klent! Kanske de flesta var lediga eller tränade på andra sidan halvdagen istället? Herregud, så härligt det är med axelträning. Och se - det börjar ta sig även här!

 

Sedan åkte jag in till jobbet och jobbade skiten ur skallen också. Stressa, stressa, stressa. Det här med halvdagar är ju både trevligt och otrevligt. Mängden jobb minskar ju inte enligt arbetstiden. Så allt som vanligtvis ska hinnas med på en hel dag ska plötsligt klämmas in på en halv. Prioriteringar, speed och några småsaker som faktiskt får vänta. Och efter det här var jag redo för att svettas ur stressen på transportlöpningen hem!

 Dock såg det ut såhär i sju minuter (!) Garmin Fenix 2. Fail. När jag kom hem ville den dock uppdatera, så jag förlåter den såhär i efterhand.

Så jättesvettig blev jag däremot inte. Jag tar mitt uppdrag som farthållare på Asics Stockholm Marathon på lördag på allvar. Riktigt allvar. Att springa långsamt är inte så lätt som det låter. Så idag övade jag. Jag ställde in Garmin på att varna mig när jag gick under 7:40- och över 7:20-tempo. Som den varnade! Ett tag trodde jag att jag skulle få vibrationsskavsår på armen. Det är svårt. Svårt, svårt, svårt. Men de sista kilometerna gick faktiskt bra! Nerverna är lugnare och det ska bli så himla roligt på lördag!

Skärmavbild 2014-05-28 kl. 20.45.25

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela