Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 26-28 juni 2014

Publicerad 2014-06-28 17:08:00 i Träning,

Axlar, mage, rullfredag, långpass

I torsdags började jag dagen med ett pass för axlar och mage på gymmet. Jag la på lite övningar på magen eftersom ben- och magpasset numera är bara ben. Snyggast outfit av de tre personer som var på gymmet hade jag i alla fall...

 
 På väg till jobbet stannade jag på underbara Juicekällan.

På kvällen hade vi sommarmys med jobbet. Picknick och kubbspel i Slottsskogen. Underbart värmande kvällssol! Sen middag och jag kom hem långt efter my bedtime.

Fredagen var vilodag. Den planerade yogan bokade jag av på morgonen. Allt jag ville var att sova resten av dagen. Gick såklart ändå till jobbet. Öste på och åkte hem, helt slut. Efter middagen myste jag i soffan en stund. Fick leverans av femton kilo ekologiskt, viltbetes- och närproducerat nötkött. Frysen är så att säga full. Provade mina nya, fina skor. Båda satt rätt skönt. De till höger är en modell jag haft förut och älskat. De till höger är en ny modell. Får se hur de känns att springa i...

 Blåa Asics!

Sen fick jag tråkigt. Jag la mig på en nyinköpt "rulle". Foam roller. Här låg jag och rullade höger höft i ungefär en timme... Det är både skönt och smärtsamt och lite knepigt att få till. Men det gick bra. Höften kändes lite smidigare efteråt. Mörbultad, men smidigare.

 Rulla, rulla, rulla...

Idag vaknade jag vid sju. Gick inte upp förrän halv nio. Jag behövde helt klart sova ut. Tog mig upp, åt frukost och gick sen iväg till gymmet. Körde slut på ryggen och triceps. Hittade även chinsmaskinen! Letade efter den förut utan att hitta den, men så plötsligt har den uppenbarat sig. Nu ska jag bli kung på chins!
Sen gick jag hem igen. Åt pannkakor och skruvade upp vårt nya matbord. Nu kan både jag och sambon vara i köket samtidigt - även om diskmaskinen är öppen!
Sen var det liksom dags. Långpass. Hua! Mest bara olustkänslor. Vill inte, vill inte, vill inte. Men äh. Höften kommer säkert ändå att ge upp efter en mil...
Stack iväg. Långsamt. Försökte hålla mig på sexminuterstempo. Funkade bra de första två kilometerna men sen var kroppen varmare så jag pendlade mellan 5:50-5:40 hela vägen. Kom jag under 5:45 var det jobbigt men jag hamnade väldigt sällan över 5:50. Kom hem på precis 20 kilometer. Höften började jag känna av vid 13 km men den gjorde inte ont. Det kändes såklart värre och värre ju längre jag sprang men jag hade ändå inte direkt ont när jag kom hem. Körde en kvarts yoga för höfterna. Nu knäpper de lite läskigt och jag ska nog rulla lite ikväll också. Jag tror att det gör nytta!

Jag testade nya Asics GT 1000. Ja, jag hade nya skor på långpass. Var hyfsat säker på att de skulle funka och de kändes precis som jag trodde. Provade även ett nytt vätskebälte, istället för ryggsäck. Satt förvånansvärt bra! Hade dock behövt fylla flaskan helt. Fick springa utan vatten den sista halvtimmen. Ingen panik, men något att komma ihåg framåt. Också alltid med på löpning: Västtrafikkort och kontanter. Ifall man springer förbi en korvmoj eller så... Alltid bra att ha!

 

 Hemma!

Jag har nu tagit världens längsta dusch och ätit lite yoghurt med frukt och, uppenbart, bloggat. Resten av kvällen ska jag inte göra ett endaste dugg! Bara ligga i soffan och kolla på dålig TV. Få sambon att laga middag till mig. Kanske rulla då, när jag får tråkigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela