Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 7 juli 2014

Publicerad 2014-07-07 19:16:00 i Träning,

Bröst, biceps, transportlöpning

Mysmåndagen inleddes på gymmet. Bröst och biceps som i vanliga fall tränas på tisdagar fick flyttas bak. Måndagar är ju annars vilodagar men med tanke på hur långpasset gick igår kastar jag vilodagen genom fönstret och kör på.

 BOOM!

Bröstmusklerna gav med sig efter ett tag men öka ville de inte. Jaja. Låt vara. Biceps var piggare men ville inte heller riktigt öka. Äh. En annan dag...

Jobba, jobba, jobba.

Efter jobbet svidade jag om till löparkläderna. Det här är en ny favorit i löpspellistan förresten! Eller ja, nygammal. Låten har funnits länge men seglat förbi mig.
I skorna och ut i värmen. Lite lätt, lätt duggregn hade jag som sällskap. Försökte hålla nere tempot men det gick ändå hyfsat snabbt. Istället för att vänta vid ett rödljus tog jag en omväg, vilket gav en extra kilometer. Fick springa med världens menssmärtor! Ibland är det inte jätteroligt att vara tjej... Den sista kilometern fick bli "nedjogg" i ett lugnare tempo.

 Svettmonstret.

Sen lagade E middag åt mig medan jag snabbyogade och snabbduschade. Efter middagen har jag fortsatt att sträcka, dra, rulla och plåga mina ben. Stelt, är det!

Imorgon står distanspass på schemat. Jag har en massa alternativa vägar. Den väg jag borde ta går till Ikea där jag köper en mörkläggningsrullgardin och tar en taxi hem. Men vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela