Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 6 juli 2014

Publicerad 2014-07-06 14:15:00 i Träning,

Failat traillångpass

Bara så att ni vet. Vill ni inte läsa gnäll så får ni komma tillbaka imorgon kväll.

Jag gick upp med E klockan 4:30 i morse. Han skulle jobba. Jag skulle långpassa. Dubbla vändor i Skatås 18k-slinga var på planen. Malligt minsann! Pepp. Det skulle bli kul.
Först åt jag två frukostar. Vid åtta tog jag mig iväg upp dit. Kände mig varm och lite illamående på väg dit. Lite yrslig. Slog bort de tankarna som lathet och gick uppför backen till Skatås. Vid nio startade jag klockan och stack iväg. Icebug skriver på sin hemsida att man ska "springa in" skorna, som har 0 mm drop och dubbar, så att man lär sig fotisättning, musklerna hinner byggas upp och sånt. Sist (första gången jag hade dem på) tog jag dem ut på 18k-rundan. Fick ont i fötterna då också men brydde mig inte. Idag fick jag ont i hälsenan redan efter en kilometer, men jag körde på. Precis som sist så släppte det när jag väl kom ut på stigarna - där det är tänkt att de ska springa. Motorvägstrail som milbanan är inte deras (eller mitt) favoritunderlag. Jag hoppade runt. Men jobbigt var det... Jobbigare än vad det borde vara. Jag fick också ont, redan under första fem kilometerna, i höften. Högra höften. Den dumma, dumma kroppsdelen som jag inte vill skada men som ligger precis på gränsen... Så jag bestämde mig därute i skogen. Det blir inga två varv. Hade jag hittat tillbaka till Skatås hade jag avbrutit rundan. Men lokalsinnet är ju som det är, så jag "sprang" klart rundan. Men det är med sprang är lite överdrivet. Jag försökte i alla fall att springa på just stigarna. Men inga uppförsbackar. Här kan ni se rundan och alltihopa.

 

Kom tillbaka till Skatås. Sjukt missnöjd. Stretchade ut höften. Bokade in mig på yoga ikväll. Åkte hem. Duschade. Beställde hem en kebabsallad i ett halvtaskigt försök att undvika att äta onyttigt men samtidigt slippa laga mat. Somnade på soffan medan jag väntade. De kommer med en kebabtallrik med pommes frites. Jag är inte den som är den. Åt den. Somnade om igen. E kommer hem från jobbet. Jag går upp från soffan och har fortfarande ont i vänster hälsena. Jag bokar av mig av yogan. Suckar. Är negativ. Är varm! Jag klarar inte av det här med 23 grader och uppåt. Somnade om ännu en gång.

Men ja... Nya försök imorgon (om den här extrema tröttheten inte är en sjukdom). Vilodag ut - kort löpning och yoga in. Dumt eller klokt? Det visar sig imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela