Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 28 juli 2014

Publicerad 2014-07-28 19:39:05 i Träning,

Bröst och biceps

Jag vaknade med huvudvärk. Jag har sovit dåligt senaste tiden och jag har antagit att det berott på värmen och att jag inte tränat, men de senaste dagarna har jag tränat som vanligt och det har varit någorlunda svalt på nätterna. Men kanske är det fortfarande för varmt eftersom jag fortfarande sover dåligt? Jag ignorerade huvudvärken och gick iväg till gymmet ändå. Det kan gå hur som helst. Antingen blir det bättre eller så blir det migrän.

 

Jag körde bröst och biceps. Vid varje ansträngning gjorde huvudet ondare. Jag borde antagligen ha gått hem när jag märkte det. Men jag körde på hela passet, med nästan samma vikter som sist. Något lägre. När jag kom hem mådde jag illa. Duschade. Packade träningskläder till eftermiddagen och morgondagen. Toksvettades fortfarande. Försökte få i mig lite att äta. Huvudvärken satt i, men med lite frukost släppte i alla fall illamåendet. Åkte till jobbet. Toksvettades hela vägen. Kom fram till jobbet och fortsatte att svettas...

Jobba, jobba, jobba.

Någon gång under förmiddagen inser jag att min kropp är off. Den vill inte. Den är orimligt varm, med tanke på att temperaturen inne på jobbet är normal. Innan lunch är kläderna nästan blöta av svett. Börjar återigen känna stressen över att inte hinna träna till Ultravasan. Jag måste springa! Det här är min näst sista hårda vecka. Veckan innan loppet ska jag bara mysspringa och ta det lugnt. Det här är sista veckorna att toppa formen. Det passar sig inte med en kass kropp just nu...

Så jag suckar djupt - men jag vilar. Hälsan först, hur tråkigt det än är just nu. Tillbaka till gräsmattan och soffan. Tillbaka till att göra så lite som möjligt. Tillbaka till torrduschar och ett vardagsliv jag inte vill byta till. Men jag byter bara tillfälligt, för att kunna ta tag i mitt livs största utmaning och springa världens första Vasalopp. Eyes on the prize. Om vila är vad som krävs för att klara av det om några veckor - då får jag vila. Att lyckas med ultra sitter i alla fall till 50% i skallen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela