Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 15 juli 2014

Publicerad 2014-07-15 18:23:00 i Träning,

Löpning, ben, löpning
 

Tre pass. Löpning. Ben. Ben, ben, ben och röv! Och mera löpning. Fast de första två passen kanske får räknas som ett? Typ fem kilometers uppvärmning inför benpasset? Äh. Inte så noga!

Godmorgon klockan 4. Upp 4:30 efter alltför lång snooze där jag faktiskt lyckades somna om. I med kaffe och kapslar av BCAA som förhoppningsvis dröjer något längre än pulverlösning innan de kickar in. Snöra på löparskorna och ut. Mot stan. Fem kilometer. Klockan var 5:15 när jag stack iväg. E20 var nästan tyst. Ett fåtal cyklister hade orkat sig upp, men annars var stadens gator tomma. Ja, sopbilarna var ju ute... Riktigt skön luft. Cirka 17 grader och ganska molnigt.

Kommer fram till jobbet. Hämtar upp ny omgång träningskläder och ombyteskläder. Tar mig ner till gymmet. Tar av de svettblöta kläderna och drar på torra. Kompressionstights är inte lätta att få på när kroppen är svettig! Men här skulle köras ben. Böj och mark. Squats och swings. Orkade ta ännu mera i marklyft! Herregud - var ska detta sluta? Mot slutet av passet var jag dock tokslut på energi och magen kurrade högt. Haffade en shake från automaterna på gymmet inför avslutning och dusch. Sen skulle jag få herrejössesfrukost. Shaken skulle bara få mig att överleva tills dess...

Innan dusch och frukost blev det yoga. Jag har numera obligatorisk stretch efter benträning, men det är roligare att yoga. Godkänt substitut. Lyckas även få tag i båda mina fötter i den här positionen (nere, vänster):

Yogobe-johanna-andersson-happy-hips-yogaposer-1024x719
Bilder från Yogobes "Happy Hips", som är det pass jag kör. En kvart om dagen. Oftast alla dagar och nej - det ser inte sådär snyggt ut när jag gör det...

Att få tag på mina fötter var omöjligt för någon vecka sedan. Det tar sig. Trägen vinner. Det ger resultat, även om det går långsamt. Och ja, jag får tag på foten. Om jag kan dra in den sådär långt mot kroppen som hon gör? Pfft!

Jobba, jobba, jobba.

Efter jobbet sprang jag hem, fast jag kanske egentligen borde låtit bli? På schemat stod "Distans 10-20 km" och med tanke på all transportlöpning som är planerad i veckan och det där herrejössespasset på lördag så fick det räcka med en tia. Jag ignorerade också en dålig känsla i både bröstet (lite rossel och ömmande känsla) och kroppstemperaturen... Istället för att känna efter om den varma känslan är feber eller sjukdom skyndade jag iväg "innan det blir värre". Så ska man inte göra! Det är farligt att träna med feber. Jag har ingen febertermometer så jag vet inte om det är så, eller om jag bara är gnällig och det plötsligt blev varmt på kontoret. Hoppas såklart på det senare. Hinner inte bli sjuk (och borde därför tagit det säkra före osäkra och vilat!)... I den form jag är nu får Ultravasan gå på pannben och inte benben...

När jag klev ut genom dörren började det regna och sedan regnade det hela vägen. Gissa vem som sprang med ett leende i minst åtta av tio kilometer? Jag älskar regn. På riktigt. Älskar det. Att springa i regnet är riktigt härligt, speciellt när det, som nu, är varmt ute. Härligt! Men jag missade att yoga när jag kom hem. Ville bara kasta av mig de genomblöta kläderna och duscha varmt, så jag gjorde det. Har även ätit middag. Och nu vill jag ju inte säga att jag har ont i huvudet och känner mig febrig och har lite ont i bröstet men... Det blir nog soffan ett par timmar till. Få se om jag orkar stå upp och yoga...

 Älsk på regn!

Imorgon ska jag i alla fall ta en lugn dag. Jag ska trängas på spårvagnarna och låta löparskorna stå stilla. Ta ett morgonpass på gymmet och ett yogapass efter jobbet. Men det är det. Och äta lunch med lillasyster som är här på sin sista semesterdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela