Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 1 juli 2014

Publicerad 2014-07-01 19:10:00 i Träning,

Bröst, biceps och transportspring

Igår skulle jag sprungit på morgonen. Jag sa det. Jag skulle. Jag ställde väckarklockan på 4. Jag gick och la mig i tid. Jag lovar. Men något var riktigt off under natten. Jag vaknade hela tiden och låg och snurrade länge, länge. Sov riktigt uselt. Så när klockan ringde klockan 4 var jag vaken men supertrött. Så jag ställde om den till klockan 6 och försökte ta in två timmar sömn. Vikten av att vila, har jag ju sagt. Usel sömn och en eventuellt sen kväll med jobbet - nej, löpning på det hade inte gjort mig bättre.

Jag spenderade istället halva dagen på Marstrand, i jobbsammanhang. Ett trevligt ställe i trevligt sällskap med fint väder. Åkte dock hem "i tid" så att jag var hemma i Gamlestaden vid åtta. Hann preciiis med att köpa mat innan thaistället stängde!

Jag fick även ett mycket trevligt besked under dagen. Jag ska få springa Höga Kusten Trail! Seriöst. Kolla in trailern och försök övertyga mig om att du inte blir sugen... Loppet går den 6 september, alltså två veckor efter Ultravasan. Tight om tid att hinna repa mig! Men efter att ha sett filmen och blivit lite tårögd kan jag ju inte hoppa över den här möjligheten. Tack Springcalle för platsen.

I morse gick jag upp kvart över fyra och tog mig till gymmet. Var där klockan 5:15 och mosade skiten ur bröst och biceps. Det är så roligt att orka öka! Jag lägger på, jag klarar av alla armhävningarna i superset och jag råkade göra "för många" bicepscurls per set...

Jobba, jobba, jobba. Fick till en spontan lunch med tjejkompis. Tjejsnack och mat är en bra uppladdning för en hel eftermiddag av exel, nummer och rapporter.

Efter ett marathon av siffror var det dags för löpning. 10-20 km i mina Hoka. Jag provade samma runda som sist, när jag failade och fick vika av över Göta Älvbron. Enligt Google är rundan hem, med en rejäl omväg över till hisingen, 17 kilometer...

Jag kom en kilometer innan Hoka började göra ont under fötterna. Efter 1,5 kilometer hade fötterna domnat bort. Vid 2 kilometer bestämde jag mig för att vända tillbaka och springa hemåt. Det hela slutade på 10,5 kilometer. På det berömda snöret för vad som är godkänt. Kom hem på uruselt humör. Just nu verkar det som att jag lagt ner 1 900 kronor på ett par skor som inte alls passar mig. De ska få en chans till men just nu är det grinigt läge. Att jag har megahuvudvärk gör inte saken bättre. Herrejisses, så negativ jag är. Jag är inte van vid det. Blä. Jag gräver ner mig på soffan en stund och kommer inte upp förrän jag är snäll igen!

 Hoka One One. Hoka Ont Ont?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela