Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Kräfttacosmat

Publicerad 2014-07-22 08:26:00 i Mat,

Det är för varmt för att äta mat! Igår kväll gjorde jag det här till middag och det blir även lunch idag. På en filt. I solen.

Kräftgegga gör du av kräftstjärtar, limejuice (om du använder en gaffel att vrida runt inne i limen med medan du pressar ut vätskan så är det lättare att få ut mer), hackad, färsk koriander och chili (eller sambal olek när man är lat). Vitlök, om ens sociala liv pallar det. Rör ihop allt och det gör sig bäst om det får stå och dra i ett par timmar.

Fetaost och kvarg blir tillsammans ett mos att ha under salladen. Annars kan jag tänka mig mosad avocado. (Något fett i alla fall, för att få ihop kalorier och mättnadskänsla.)

Sallad. Ta den du gillar. Jag hade romansallad och spenat.

Sen tog jag tortillabröd och la på fetaostmos, sallad och sedan kräftorna. Ät som tacos. Vattenmelon är gott till efterrätt, speciellt om det råkade bli aningens för mycket chili...

Vid sidan av har vi även lite körsbärstomater att smaska på.

bild
Kräfttacos

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela