Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 31 januari 2014

Publicerad 2014-01-31 19:57:00 i Träning,

Tuff dag för benen
 
Morgonjogg. Fem kilometer i blötsnö. Ja, blötsnö. Fem kilometer. Känsla: Jag kommer ingenstans! Jag tänkte hela tiden att det nog blir bättre snart. Att snön skulle vara bättre plogad ju närmare centrala Göteborg jag kom. Men icke. Minsta sista 200 meter var relativt snöfria. Piggarna tuggade på i snön. Jag hörde dem genom podcastsällskapet. Jag kunde riktigt föreställa mig hur det flög snö bakom fötterna på mig! Kämpade mig hela vägen fram till kontoret och duschen. Sedan var jag redo för en fredag.
 
Fick höra den här finfina låten på P3 och blev omedelbart kär. Här finns otroligt många fina rader om hur det känns att springa...
 
 
 
Jobba, jobba, jobba.
 
Hem för att svida om till gymkläderna. Inte direkt någon lust. Hade hellre varit hemma med sambon. Men så jobbar jag inte. Följ planen, kvinna! Så iväg coh squatta, enbensböja på balansplatta utan att hålla i mig i väggen och sen jobba med boll och kettlebell. När jag kom hem och skulle squatta en sista gång för att fota samtidigt så slutade det med att jag satt såhär...
 
 
 
Trötta ben. Mycket trötta ben.
 
 
Nu har vi precis ätit fredagsmiddag i form av... Köttbullar med potatismos! Men nej, tänk inte så. Hemgjort potatismos, hemgjorda köttbullar och hemgjord sås. Köpta lingon, dock. Men sååå gott. Och nu är det dags för "På Spåret". Utan fredagsmys eftersom vi är mätta fortfarande. Imorgon är det upp med tuppen och försöka mig på 35 km. Planen går längs den här vägen. Vi får se hur den blir imorgon. Jag har inte sprungit där förrut.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Carl Wistedt

Publicerad 2014-03-05 13:50:56

Ha! :) Fin runda det där. Nästa exakt! samma har jag kört ett par gånger.

http://www.jogg.se/Traning/Pass.aspx?id=7534034

Svar: ÅH! Perfekt - då kommer man ju runt. Ska testa nästa helg tror jag.
Jennifer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela