Jennifers träning

Träningsdagbok och tankar om träning och kost!

Träningsdagboken 5 december 2014

Publicerad 2014-12-05 20:19:18 i Träning,

Fantastiska Fredag!

Idag började jag dagen med att köra mitt nya styrkepass för överkroppen. Maxstyrka. Ni vet, när man kör sådär tungt att man nästan tappar vikten rakt ner på näsan och man bara inte får upp vikten igen. Så tungt. Så jädra roligt att äntligen få köra slut på kroppen och känna att jag är mycket starkare än jag först tror. Underbar känsla! Den tog jag sen med mig till jobbet.

Jobbade på som attans, åt god lunch, städade skrivbordet och ställde in auto reply innan det var dags att byta om och sticka hem. Idag stod 20 kilometer på schemat. Återigen blev det Frölunda-Mölndal-Hem, men inte via Långedrag, utan via Slottsskogen och Säröleden. Denna jäkla raksträcka! Rakt, rakt, rakt, rakt. Och så lite rakt. Förstår personer som ledsnar på den vägen och jag blev extremt osugen på Göteborgs Marathon som tar den sträckan fram och tillbaka, och sen en gång till! Herregud...
Det gick bra. Det var jobbigt. Det var mörkt och småregnigt. Jag blev kall och blöt. Tuffade på. Lyssnade på radioprogram första 1,5 timmen och sen musik. Musiken gjorde mig glad och snabb. Men vid 18-19 kilometer sa magen, som jag tränade i morse, tack och hej. Väldigt oskön känsla. Men då var det bara att sätta hårt mot hårt och köra på. Det var då 3-4 kilometer hem. Vad hade jag för val? Ja, jo, visserligen kunde jag hoppa på en spårvagn, men det är ju fusk! Det är bara att köra på. Stålsätt magen och tvinga den att spänna till. Och det gick bra. Jag kom fram. Hade 21,85 där jag skulle stanna så jag fick ta ett ärovarv på parkeringen. Stannade där jag stannade för att ge tiggaren som ofta sitter där, lite cash. Givarfredag. Jag glömmer inte nu. Det roliga är att jag ger oftare och oftare. Fredagar är "måste" men jag "får till det" lite oftare nu än innan jag införde "tvånget" att ge på just fredagar. Tummen är ur.

 22k run. After Work.

Imorgon tar jag passet för benen. Är planen. Men fy tusan, jag har redan galen träningsvärk i magen, ryggen och höfterna... Jaja. Jag har all ambition att ta ett tungt benpass innan jag sätter mig och åker flygplan i 12 timmar. New York - I'm on my way! Tyvärr icke för löpning. Tro mig, jag kollade om det fanns öppna lopp att anmäla sig till men icke... Istället blir det massor av julmys och shopping med lillasyster. Så jädra härligt. Jag ääälskar New York!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tränar, främst löpning och styrka. Jag vill öka distans, hastighet, springa off-trail och bli superstark.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela